fredag 19 februari 2010

Gräsänkling!

Jo, frugan gav sig iväg uppåt landet nu på morgonen, snett upp mot höger nånstans på kartan.
Undrade så igår om hon skulle komma iväg, det snöade ju så förjolat, men tydligen har både spårvagn och buss fungerat som det ska.
Chauffören har en dyrbar last där, kör han av vägen och min fru blir skadad så vet jag inte vad jag gör!
Men det ska nog gå bra! :)

Således är undertecknad befälhavare på torpet här över helgen........fanken, man skulle ha en dräng eller dräng-inna att köra med, lite städning hade suttit fint... men som vanligt får man väl själv ta tag i detta.

Men när jag blir miljardär så ska jag minsan ha tjänstefolk som utför liknande vidriga sysslor för en billig peng.
Jo, fast det blir inte i detta land, jag ska lämna sverige, bygga hus på filipinerna och bli MC-knutte eller nåt. (Behöver inte vinna pengar för det förresten, skaffa "tokpension", sen är det bara att dra)

Återstår att försöka få med frugan då...det är väl där det spricker då förstås..! hehe..!

Nä, mer kaffe på ingång här då....HITÅT...eh...fan, hade ju ingen dräng-inna, får hämta kaffet själv! ;)

L&R

1 kommentar:

Snejky sa...

Tjingelingen...
Du får (försöka) se de lite positivt. Det är ju så poppis med egentid...
Önskar dig en fortsatt härlig helg....
( & gör nu inte allt i sista stund innan dyrbara frugan kommer hem )
De e ju så tröttsamt att stressa..
Kramen till dig...