söndag 7 februari 2010

Söndagsvila!

Efter en hektisk Lördag då med "melodifestivalande" så är det dags för den obligatoriska Söndagsvilan.
Jodå, här följer vi minsan guds budord...vi dräper inte och inget av det andra heller som man inte ska göra på söndagar...eller hur det nu var?

Borde kanske passat på igår och dräpt den där saken som satt vid pianot och ylade nåt om att "Keep on walking ", tyckte faktiskt han kunde gjort just det, fortsatt gå istället för att gå in till stället där begivenheten tilldrog sig.

Häpp, nä..vilodag var det ja.

Ingen vinst på lotto igår heller nej, attans också, blir att söka jobb en vecka till då, men nästa vecka kommer vinsten...då sparkar jag Af i röven, Fk likaså...!

Jo, drömmar måste man ju få ha...hehe..!

Nä, Saxon låter i högtalarna här...så jag tar min get och rider in i solnedgången för denna gång.

På återseende!

8 kommentarer:

Cina sa...

Precis så här var vintrarna när jag var liten också... härliga vita...
MEN, i ärlighetens namn börjar jag bli rätt less nu.

Melodifestivalen då....
SUCK...
Håller med att det var bättre förr... Då satt en jury instängda i ett rum utan kontakt med omvärlden och dess influerande.. La sina röster som DOM tyckte var bäst.
Nu ska det bara tjänas pengar på smsröstande och elände..
Bakåtsträvare?fniss.. då är vi två

Guldkryckan sa...

Cina: Skönt att höra att jag inte är ensam!
Men visst är det för mycket pengar med i spelet numera!
sms hit och sms dit! Nä urk!

Ha de fint!

Gubben sa...

Okej, du skriver att frugan tvinga mig att se på festivalen. Fast Micke visst rörde du på ena foten i takt till de klämskäcka melodierna i soffan!:)!
Så jag tror att du låg där i soffan o mös o tyckte livet var underbart med gräddan av svensk musikunderhållning, samtidigt som du som hårdrockare kunde skylla på frugan!
visst har vi tur som har våra fruar?!

Unknown sa...

Haha jag själv fick jag nog av melodifesten förra året, å gissa om min kille uppskattar det haha.

Ha en skön soffkväll

Sillen

Guldkryckan sa...

Gubben: En fruga kan man ha till mycket :))

Stolligt: :)

Lennart sa...

Melodifestivalen? Senaste gången jag såg den var jag 20, för 22 år sen alltså! Höll nästan på att få se på Eurovisionen en gång i Tyskland, tror det var 2000. Det var på ett dansställe i Rendsburg, pubägaren slog på TV:n, såg vad som kom fram på rutan och bytte snabbt kanal!

Guldkryckan sa...

Lennart: Klok pubägare där du! ;)

Daniel sa...

Men va e det med schlager å sverige? Ingen bryr sigi övriga europa. Här i finland sändes finalen bland 50 st pers i publiken. Ingen tittade. Inte en tidning skrev om det.

Bara i sverige det e så stort. Synd att det blivit sånt kommersiellt jippo.