fredag 12 mars 2010

Fredag 12 Mars!

Så har man då gått omkring och varit småsliskig hela veckan, varit söt o snäll som bara en "beckfjällian" kan vara, alltid tummen upp och en positiv uppsyn som skulle fått Jesus att påminna om horn-pelle allra minst.
Inte en enda har jag gett på käften! (Fan va jag e duktig) ;)

Första veckan är således avklarad på jobbet!

Det sista för dagen bestod av iordningställande av lokal för "sommarvikarie-mässa" här i stan innan jag så begav mig hemåt.
Bussen kommer runt hörnet, jag tar fram busskortet och står där som förstenad, chauffören har fullt upp med att tala i mobiltelefon och missar således hela hållplatsen.

OJ...

Kände hur vettet övergav mig, stegade rakt ut i gatan upp mot spårvagnshållplatsen istället, bilar tvärstannade o tutade, min högsta önskan just då var att nån skulle komma ut ur sin bil så jag fått nån att avreagera mig på genom att sparka in deras bildörrar, men tji fick jag, kom på vagnen till sist, blängde surt på alla på sånt vis som skulle fått horn-pelle att påminna om jesus i sitt sätt att vara.
M.A.O, jag var skitsné.....sur som det värsta, bytte vagn i stan, då ska naturligtvis alla kärringar av med sina små älsklingar som ligger i sina vagnar, många vagnar hade de också, så när lilla Micke väl kom in i vagnen så var naturligtvis alla platser upptagna.......japp......TRÄLPITTARS AVSKUM...muttrade nåt om spårvagnshelvete där jag stod, tills jag plötsligt märkte hur alla glodde på mig, pratade naturligtvis högt för mig själv, folk drog sig undan, psykopatvarningslampan blinkade.

Som grädde på moset så funkade inte hissen när jag kom hem heller....jaja....ska det gå åt pipan med nåt så kan det ju lika gärna gå åt pipan med allt, bara att traska upp med ett leende, fast ett leende upp och ner..!

Men nu är det helg, tack gode gud för det!

Tillönskar er alla en trevlig helg! :)

1 kommentar:

Lennart sa...

Det måste ha varit ett väldigt viktigt telefonsamtal han hade. Många gånger då jag kliver på en spårvagn sitter det en kvinna på yttersätena och deras handväska ligger vackert på innersätet. Men inte är det någon som lyfter på den och gör platsen ledig för någon. Men jag bryr mig inte, jag ställer mig bara mitt i gången. Ibland har det hänt att någon har flyttat sin väska och lite förläget sagt; Du kanske vill sitta ner? men då har jag svarat; Nejdå, jag kan stå eftersom jag är ung och frisk. En gång fick jag två väldigt svarta ögon elakt stirrandes på mig som svar.
Trevlig helg