måndag 29 mars 2010

Om huruvida det är lämpligt...

att en amatör ska skruva upp en "Whiteboard" på en tegelvägg....med träskruv!!

Första skruven satt där den skulle, sen hängde tavlan på den medan jag försökte ladda upp batteriet som naturligtvis tog slut efter första skruven.
Fick upp lite kräm i batteriet, drog nästa hål i teglet... inga problem, men sen tog det stopp, skruvhelvetet gick av, borrade lite vid sidan av, då gick borret av.....häpp....och som grädde på moset så rasade hela skiten ner i golvet medan jag hämtade nytt borr.

Så kan det gå, nu är en rekvisitition utfärdad för inköp av skruvar till tegelväggar.
Egentligen skulle man väl ha en sån där borr också som på latin kallas : Slagborr...men det får väl bli nästa steg antar jag. (Tror att fastighetsskötaren egentligen ska pyssla med sånt där, men vad vet en liten parvel som jag om det?)

Måndag är det i alla fall, middagen inmundigas i detta nu...dags för ett bad, sen blir det vila!

Ha en trevlig kväll! :)

4 kommentarer:

Snejky sa...

Ojojoj, va avis jag blir...Ett BAD. Själv har jag ju bara dusch nuförtiden......
jaja, man kan ju inte få allt..
Ha de jättebäst.
Kramen

Lennart sa...

Tegelväggar är ett elände, mina hemma är stenhårda. På jobbet är det gipsväggar, det är inte bättre med det. De bara smulas sönder!

Sillen sa...

Glada påsken.. Snart arbetsdag igen, så njut av dagarna.

Snejky sa...

Svänger förbi & önskar en kanonfin Glad Påsk...
Kramen