lördag 26 juni 2010

Dagen efter då ja...

Antar att många där ute dragit till det rejält denna midsommar som vanligt och därmed mår som de förtjänar idag, hehe.
Men lilla undertecknad beslöt ta en sk "Vit" midsommar.....kände inte för det, whiskeyn får stå kvar i barskåpet och lagras lite till.
Nä, var länge sedan man drog till det nu, är så nöjd med en stänkare eller två vid behov, sen räcker det....urk...gillar inte känslan av att tappa kontrollen alls, bli så packad att man inte bryr sig om nåt annat än att få komma hem och sova ruset av sig.

Annat var det förr...herrejösses va man drack...börjar väl bli gammal, eller om det är förståndigare? Har inte lyckats knäcka den gåtan ännu.

Men nu är det Lördag, en Lördag som tillbringats mestadels i hemmets lugna vrå.
Fanken va gött livet är ibland, ta en cigg på balkongen, beundra utsikten och bara njuta.
Vad mer kan man begära?
(Finns väl en del att begära förstås, men skit samma, livet är till för att levas, levas idag, inte i morgon, IDAG..!)

Tillönskar alla läsare en fin fortsättning på helgen!

L&R

3 kommentarer:

Sillen sa...

Samma till er

Snejky sa...

Njä, ingen hit att inte veta/komma ihåg vad som egentligen hände kvällen innan.
Oj, vad skitkul jag hade igår, men vad hände egentligen...Detta utryck har man hört alltför många ggr...
Själv e ja ingen direkt festprisse, kan ha roligt i alla fall...Men som du säger, det är gott med ett glas eller två ibland..
Ha en skön söndag min vän..
Kramen

Lennart sa...

Jag firade ingen midsommar, i år heller, har inte gjort det på evigheter. Jag åkte in och jobbade några timmar både i fredags och lördags istället. Men jag såg en massa firare i Slottsskogen då jag åkte förbi med spårvagnen på väg hem.