fredag 20 maj 2011

Fredag igen....

Kan nån snäll människa upplysa lilla mig om varför pengar som enligt datum ska komma in på en helg absolut måste utbetalas innan helg eller efter????
Förstår inte alls...datorer fungerar ju även på helger...eller?

Men nu är det iallafall helg...tack och lov...var en tuff vecka detta....ute i skogen hela två dagar ju ;)
Resten av veckan gick åt till annat...änna gött...!
Nä, de kan snart köra upp den där skogen i arslet och rapa upp den i flisor eller nåt...visst..vackert att se på, (inte arslet utan skogen alltså), men ett eländes skit att jobba i.
Men som skrivet tidigare...bara 14 dagar kvar nu, sen är det över. Hallelujah.!!

Men vad händer i helgen då kan man undra ju...ja, Göteborgsvarvet i morgon ju, folk som springer runt i stan och svettas överallt..(äckligt)..URK..Demonstrationer för och emot Moskén på Hisingen...lite kravaller kanske? Vem vet....Snuten lär få fullt upp.
Men lilla Micke här tar beslutet att på sin höjd ta en promenad ner till tappen i helgen för att hämta paket...all övrig tid hittas jag på soffan...omsluten av en filt med en snus under läppen...all uppvaktning undanbedes vänligen men extremt bestämt ;)

See ya.

7 kommentarer:

Mi sa...

Fyller du år? Hoppas at du har det bra på soffan med prillan under läppen.
Ha det...

Guldkryckan sa...

Mi: Nej då...ingen födelsedag ännu...haha.
Men ibland vill man ju bara ta det lugnt...på latin heter det: Osocialikus beteendetikus ;)

Ha de bäst!

Snejky sa...

Ja, de e klart att man ska ha lata dagar & bara vara emellanåt.
Såna har jag lite titt som tätt...hahaha

Ha de gött.....
Kramen till Dig & lilla Frun..

Lennart sa...

Jag missade varvet, men det stör mig inte alls! Då jag kom hem från Tyskland i söndags kväll hämtade jag upp min bror på Linneplatsen, han berättade om röran i stan då han råkade åka ner och hamnade i det hela. Det slog mig då att jag "missade" visst det där förra året också! Vilket jag tycker är helt OK.
Skog tycker jag om då jag sitter i en bil, kör igenom och tittar på den. Oftast kör jag snabbt, väldigt snabbt. Fast jag kör ju alltid fort, oftast för fort. Tror det är något med min högerfot...?
Jag har tagit några bilder då jag kör längs tyska vägar som går genom skogen, kan lägga upp några i ett inlägg.

Guldkryckan sa...

Lennart: Mao...du missade ingenting..haha!
Det där varvet alltså.......nä..! ;)

Skog är fint på avstånd, naggar gärna lite i kanterna också med en termos o några ostmackor...men i övrigt så...nja...är trött på det.

Snejky sa...

Surfar förbi & önskar en toppenhelg till er båda..
Kramen

annika sa...

Hoppas du hade en skön latdag!