lördag 5 november 2011

Veckans Piss-hink.


Det är ju tydligen populärt att "Nischa" sig i bloggvärlden idag...ett sätt att få fler läsare tydligen sägs det.
Så jag inför härmed en ny kategori: "Veckans Piss-hink"
En person som uttalat sig korkat, gjort nåt annat dumt, eller helt enkelt fått lilla guldkryckan att "lacka ur" fullständigt.

Den första person som får äran att få denna utmärkelse är:

Björn Wahlroos, Nordeas styrelseordförande.

Motivering:

Att på ett så urbota dumt sätt försvara inköpet av lägenhet till sin älskade VD för över 20 millar med att han gärna skulle ge honom ännu mera i lön samtidigt som 2000 anställda ska bli uppsagda.

Jo..det är väl så i den världen... tillfredsställer du mig så tillfredsställer jag dig........Nordea kan dra åt pipsvängen efter detta.
Så det så...!


Ha de gött...!

7 kommentarer:

Stattinskan sa...

Nä fy för fan vilken skitstövel ...

Anonym sa...

Hejsan!
Jag hörde om det där på nyheterna - ja veckans oisshink passar utmärkt för honom.
Vad tycker du om "Så mycket bättre" i år då? Jag tycker att det verkar bli bra den här omgången också. Kramar och ha det så gott!
Mi/Monica

Anonym sa...

Visst kan man bli trött. Argumentet att de behöver så höga löner för att stanna i Sverige och på sin post känns också en smula överdrivet. Marknaden för svenska begagnade vd:ar verkar en smula begränsad där i stora världen.

Guldkryckan sa...

Stattinskan: Japp...!
Mi: Kul o se dig här, Så mycket bättre ja...verkar vara en toppensäsong detta med..ikväll är det Eva Dahlgren...blir bra detta :)
Frun...: Tror inte omvärlden är så intresserade av våra gamla heller.

annika sa...

Bra val!

Lennart sa...

Hm, undrar om jag ska gå till min bank och säga att de kan köpa en lägenhet i Hamburgs hamn åt mig? Annars tömmer jag mitt konto och blir kund någon annanstans. Det kanske skulle skaka om de? Fast jag undar vilken bank som är bättre, egentligen?

Per-Anders sa...

Bra initiativ där med Veckans pisshink. Ska bli intressant att följa din utnämningar.