lördag 21 januari 2012

Till salu ;)


En liten detalj från en SAAB som alla riktiga entusiaster för denna bil borde ha i sitt vardagsrum.


Säljes till högstbjudande....fast vi får ta det på natten isåfall, är en mycket upptagen man, det är vid ev försäljning jag som står utanför Lernias lokaler svartklädd med en kofot i ena näven ;)

Lördagen anlände vid midnatt..fast då sov lilla guldkryckan redan, brukar vara så nu för tiden, när en annan var ung satt man ju uppe till två varje natt när man nu ändå inte skulle upp på morgonen, så är det inte nu, ögonen går igen senast halv 11 på kvällen...åldern? Brist på stimulans? Ja fan...vem vet?

När jag var liten såg jag det som vuxenpoäng att sitta uppe länge oavsett hur trött jag var, när jag blev vuxen skulle jag minsann vara uppe hela natten, det sprack kan jag härmed meddela...!
Underligt vilka ideér man hade som liten egentligen.

Leksaker förresten, apropå ingenting, var ju inne för ett tag sen i en sån affär, fick för mig att leta efter leksaker som jag hade som favoriter när jag var riktigt liten, plastsoldater av olika nationaliteter, såna där på 2-3 cm, det finns inte idag, köpte hur mycket som helst när jag var barn, vart har de tagit vägen de där paketen med ett 20-tal soldater i varje paket?



Nä...nu ska jag ta en kaffe....vi ses...ha de bäst.

4 kommentarer:

Mia sa...

SAAB??? Bil??? Fattar nada, jag...vore det en MC så hängde jag på, där utanför Lernia... *L*
Leksaker ja...hade man varit smart och förutseende, så hade man sparat sina, och barnens leksaker...det hade varit guld nu det! Men smart, kan jag knappt stava till, så tragiskt..
Ha en fin lördagkväll *L*

BP sa...

Dina soldater har flyttat till Wentzels i Stockholm kan jag säga. De trivs där har jag hört!
Allt har sin tid brukar jag säga, men jag är fortfarande kvällspigg (vid midnatt går gränsen) och lika morgontrött som jag alltid varit.
Konstigt det där...
Coola bilder på Saab delarna!

Guldkryckan sa...

Mia: Jo...Mc är ju mer roligt...helt klart :)

BP: Gillar att fota...kul tycker jag...!


Ha de fint Båda.

Pia Paradis sa...

Du handlade förmodligen slut på dom då! De har inte hunnit få in nya käre vän! Hehe!