onsdag 29 februari 2012

God kväll.




Ny dag i morgon..nya möjligheter...ja..typ samma som idag...eller nåt ;)

Bra låt det där...Tom Petty, såg han på scandinavium här i stan för en herrans massa år sedan, googlade och fann att det var 1987...stämmer in i pusslet av minnen som far runt i huvudet här.

Hade en vän då som jag gick på spelningar med, skolkamrat, vi hängde tillsammans i många år...musik...bio...en bra kille det där...men så kom detta med "kvinnor" in i bilden...funkade det med...ja...vi "hängde" ett tag till...vi gick ut tillsammans med en del andra...så skaffade han en annan kvinna...plötsligt försvann han...ja...jag också...fick så mycket i livet att pyssla med....är över 20 år sen vi sågs sist nu.

Undrar så ibland hur det gått för honom...lever han?
Ja va sjuttan...man vet ju aldrig.

Men det är väl så...ens vägar korsas och man följs åt under några år..sen tar man olika avfarter från den gemensamma huvudleden och finner en ny huvudled att följa...vem vet?
Vi kanske träffas igen nån gång...who knows???

Har bara en vän kvar från 80-talet som jag träffar ibland..har kontakt med regelbundet...vi var åtskilda under några år tills vi plötsligt sågs på en pub i stan...det var som om vi hade aldrig varit ifrån varandra...samma humor..samma skämt...två "rockers" som återförenades...det är väl som man säger...musiken "förbrödrar"...speciellt hårdrocken ;)

En hyllning till min vän jag träffar regelbundet här då...ha de gött "S"..!

6 kommentarer:

Anonym sa...

En del människor undrar man väldigt vart de tog vägen. Jag har i och för sig kvar de flesta av mina nära vänner.Det är rätt skönt.

Guldkryckan sa...

Frunat: Så kan de vara ibland. Vänner ska man vara rädd om :)

Mia sa...

Men oftast blir det som du skriver...man tar olika vägar och ibland har man tur och vägarna korsas igen....
Härliga låtar du lagt upp *L*
Ha en fin kväll, Micke!

Guldkryckan sa...

Tack Mia...du é bäst ;)

Per-Anders sa...

Jag har hört talas om folk som hittat gamla borttappade vänner på Facebook. Kanske han finns där nånstans...

Guldkryckan sa...

per-anders: Näpp...har dock hittat en del andra de vägen...kul :)