söndag 5 februari 2012

Göteborg...!



Jo...allt en fin liten stad man bor i egentligen, även om man ibland skulle vilja bosätta sig längre upp i landet och skaffa en renhjord eller två. ;)

Men...det får väl stanna vid en dröm det, i Göteborg bor jag...och här förblir jag väl antar jag...men det börjar bli lite trångt här nu kan jag känna, smultronställena börjar tas över av kreti och pleti...du kan snart inte gå på en enda liten pub utan att det går överstyr befolkningsmässigt...naturligtvis därför man ska gå på en STOR pub..jo...naturligtvis, finns ju lösningar på allt.

Men norrland? Hade suttit fint det....en dröm....så långt borta...men ändå.

Ha de gött i stugorna....nu blir det kanelbulle till frukost med en sockerdricka.

13 kommentarer:

♥ Sojka ♥ sa...

Sidan 7 i första delen. :)

Guldkryckan sa...

Sojka: Kollat... sätt åt de jävlarna..!

Mia sa...

Kanelbulle och sockerdricka??? Lite lyxfrukost det... :-))
Du är välkommen upp till norra delen av landet, fast just nu är vi inte till vår fördel med kylan, men när vår femte årstid kommer, vårvintern...då är det ljuvligt!!!

♥ Sojka ♥ sa...

Klart man kan äta gott och nyttigt! :)
Kram!

Anonym sa...

Nu blev jag lite nyfiken på hur din norrlandsdröm ser ut. För mig som bott i staden vid fjällets fot mitt i Sverige och nu hamnat i södra Norrland är Norrland så himla mycket olika. Inget av det kommer så nära en renhjord och kalfjäll.

Carola sa...

Själv dumpade jag (södra) norrland för Gbg för en del år sedan... känner mig dock lite lurad nu, det är ju en massa vinter härnere också! Bläh!

♥ Sojka ♥ sa...

Det finns ju på nätet http://www.sydsvenskan.se/
Men i tidningen så är det A7. Hittat det? :)
kram

Lennart sa...

Norrland är inte dumt alls. Jag har både samegener i kroppen sen många år bakåt i släkten och var ofta där på mina sommarlov. Senaste gången jag var i norr var nog vintern 1991, känns alldeles för länge sen. Då fick jag vara med om riktig vinter, = snöstorm, oplogade vägar och -40. Det var härligt. Vintern här i stan är så trist att jag blir deprimerad.

BP sa...

Ja om du vill ha 30 minusgrader och två meter snö sex månader om året så... varsågod!
Resten av året kan du inte sova för att det är ljust mest hela tiden.
Å pubbar - ja dom får du nog leta efter 20 eller 30 mil åt valfritt håll.
Men du kommer garanterat slipper trängseln iaf;-)

Guldkryckan sa...

Mia: Vårvinter låter superbt.
Frun..: Tänkte bo i ett sånt där tält på nåt reservat däruppe.. ;)
Carola: Dåliga vintrar här numera, med undantag för detta nu då förstås..! Men det är kallare däruppe.
Sojka: Japp..! :)
Lennart: 91? Då är det dags igen va? ;)
BP: Finns väl inga pubar där...hembränt och lingondricka ;)

Christer Dyrwoold sa...

Ohh en av mina bästa svenska grupper som jag gillar.

♥ Sojka ♥ sa...

Asså när du skrev det med jargong och hitler tyskland så var det så jävla bra! Precis, kallades det också jargong. Skönt att folk kan läsa mellan raderna när såna stora ska ut och skriva så fint om sig osv.
KRAM!♥

Snejky sa...

Norrland, hmmm, ja, jag bor ju inte så långt upp, men attans grannt e de här...

Nationalteatern har man lyssnat på en hel del...


Kul att du tittat in på min ny/gamla sida...Tänkte samla lite musik osv på den...

Kramen till dig & frun