onsdag 4 april 2012

Lite minnen igen då...!


Jo...man var ju söt en gång i tiden, men som allt annat, det var ju av övergående natur ;)

Tapeterna där...herrejävvlar...kaniner och gud vet vad, inte underligt att man blev som man blev kanske..haha..!

Jag minns när det närmade sig jul på den tiden, kunde alla morsans gömställen, ja mormor och morfars också...men speciellt morsans gömställen för julklappar var ju intressanta pga att hon var ute ur huset mer än de övriga på nedervåningen.
SÅ...lilla micke lekte med julklapparna nån månad innan julafton, när han hörde ytterdörren slå igen skyndade han sig att gömma dem igen.

Fast en gång tänkte han inte längre än näsan räckte...han bodde med mor i hyreslägenhet ett tag...han letade upp cowboy-fortet ur gömmorna som tomten skulle leverera på julafton, satte ihop det tillsammans med grannpöjken och började leka..I SVALEN RAKT UTANFÖR DÖRREN....självklart sprack det, morsan tittade ut genom dörren...jösses va sur hon blev.

Det var kul att vara barn...leka...äta...sova och leka lite till, så oskyldigt...precis som ett barn ska ha det........det var tider det.

Men det är skönt att ha fått den ynnesten att växa upp, ta ansvar och nu få se övriga släktens barn leka, precis som man själv gjorde en gång i tiden, att småleende känna igen sina egna hyss och att lite försynt vända sig bort så ungarna inte ser leendet..! :)

Ja jäddrar...vilke grejer....på återseende.

7 kommentarer:

Sladdertackan sa...

Åh, lite nostalgi på morgonkvisten. Ja, vilken tur vi haft alla vi som haft en fantastisk barndom!
Kram

Carola sa...

Vilket underbart foto!
Jag var likadan, listade ut var julklapparna gömdes... dock var de alltid inslagna... så jag utvecklade en teknik för att öppna dem utan att det syntes... Sedan var det bara att kolla vad som låg däri. Dock lekte jag aldrig med grejerna.

Svar: Vår kamera är inte ny... dock har jag ännu inte lärt mig alla finesser ändå... Men ibland får jag till det! :-)
Visst är det kul att fota?

Mia sa...

Sitter och småler när jag läser...å sannerligen tror jag inte en skammens rodnad syns på kinderna...undrar vad det kan bero på???? :-))
Men härligt att se kidsen idag och minnas vad man själv gjorde...å samma gäller ungdomen :/
Jag tycker du är dig lite lik på fotot faktiskt *L*
Ha en fortsatt fin kväll!

Gubben sa...

Tänk va snäll o go du var på den tiden då fotot togs! Glad Påsk!

BP sa...

Du var faktiskt söt Micke!!! Nu är du "bara" cool. Men du verkar ha barnasinnet i behåll du med. Fortsätt med det... gärna livet ut!

PS. Vissa grejer som man gjorde som barn gör jag gärna än idag - inga skrupler alls där;-) Ds

Snejky sa...

Ja, de e ett riktigt gött foto..
Härligt att se att du hade de bra som barn, inte alla har den ynnesten...

Jodu, tapeter osv på den gamla goda tiden ska vi inte prata om..hahaha....
Önskar Dig & lilla Frun en Jätte Gald påsk...
Krama varandra...

*L*

Carola sa...

Svar: Haha, om du ska bort till Frölunda torg något så får du hojta till så jag kan åka dit och kolla om jag ser dig... ;-)