tisdag 3 april 2012

Tisdag.

Tack för kommentarerna till gårdagens inlägg..är lite många som faller ifrån just nu :(
Ytterligare en som för ett tag sen gick bort i hjärtinfarkt fick jag reda på igår...blev en tyst minut på föreningen...jo...en tår letade sig nedför kinden där..fan. :(

Nåja..så är det..thats life...först lever du, sen dör du........livets gång.


En glad nyhet då...det är klart nu, ska åter igen ge mig in i försöken att få jobba med barn och ungdomar...börjar en utbildning i slutet av maj och sen blir det jobb på skola som skolvärd, vaktmästare...eller nåt....avskräckande exempel kanske ;)
Fan vet...!

Hade ju en vision en gång i tiden att bli fritidsledare, påbörjade utbildningar...men så sprack det och jag trodde till sist att alla dörrar stängts...men nu har en dörr öppnats på glänt, nånting kikar ut och frågar om jag vill komma in....och det vill jag ju...detta med industrin, att gå tillbaka dit...det vill jag ju egentligen inte...och har upptäckt...det vill fanimej inte industrin heller..så jag släpper det och slinker in genom den på glänt öppnade dörren....detta kan bli nåt....det ska bli nåt...känner det på mig.

Hoppas...hoppas...hoppas...!

Såna där "kringuppgifter" är nog min grej...inte vara lärare utan nån lite utanför som ungarna kan snacka med...det är nog min grej....tror jag...annars kan jag ju alltid spöa upp dem..eller hur BP?? hahaha :)))

Ha de bäst alla ni mina läsare därute...ni är toppen :))

Pysen säger Mjau ;)

5 kommentarer:

Carola sa...

Svar: Ja, tyvärr är det ju så att vissa av puckona måste man dras med vare sig man vill eller ej. Exempelvis om man driver ett föräldrakooperativ tillsammans med dem...

Sillen sa...

Håller tummar å tår.

Cina sa...

Cancer är skit.Just nu så har jag två i min omgivning som kämpar emot den.
Har man bestämt sig för nåt till 100% så går det.Bara att glänta lite mer på dörren!

BP sa...

Du är toppen du med!!!
Tack för att du uppenbarligen gillade min kommentar.
Men vet du vad - en sådan cool och tuff kille (till utseendet alltså, för innerst inne är du nog betydligt mjukare;-)) som du lär nog gå hem som skolvärd. Jag menar en kille/tjej mellan 12 och 18 som vill ge dig en match - nja, jag tror nog att du inger respekt samtidigt som du är "kompis" med dom. Du har ju erfarenhet från missbrukare bl a, så det säger väl allt!!!
Håller verkligen tummarna att du lyckas!

PS. Har spenderat en underbar dag med min bästa vän N idag. Mr C har slagit klorna om honom. Det var kanske sista gången vi kunde kramas. Känns tufft... DS

Guldkryckan sa...

Sillen: Tackar :)

Cina: Ska montera ner hela dörren där ;)

BP: Fan va trist med din vän där :(

Jo Bp...jag gillar dina kommentarer...väldigt mycket !