måndag 7 maj 2012

Förberedelse.

Jo..det är bra att vara förberedd på saker och ting..men ibland undrar man ju hur det står till med en del människor.
Såg ett program om sk "Preppare" i Usa där de förberedde sig för jordens undergång, ekonomiskt eller bara i största allmänhet död och förintelse.

Enligt några så går ju jorden under 2012..i programmet där hade de bunkrat mat och vatten för ett år eller om det var två, de hade vapen några så de skulle kunna försvara sig mot andra som inte förberett sig.

Visst...blir det ett ekonomiskt "armageddon" så är det ju bra att vara förberedd och kunna klara sig ett tag..men dimper det ner kärnvapen på min bakgård så vet jag inte om jag skulle vilja överleva det.
Verkar änna lite meningslöst på nåt vis att överleva i en värld som inte kommer att återhämta sig under överskådlig tid och med tanke på hur människan är idag så tror jag inte världen skulle återhämta sig ur mänskligt perspektiv över huvud taget.

Men ett ekonomiskt "armageddon" då?

Ja...när pengar upphör att fungera som valuta, när endast guld och silver kommer att vara gångbart enligt de lärda, när affärernas hyllor gapar tomma efter hamstring..ja..fan..valutan där..Euron...ser vi inte lite idag hur det är på väg att gå åt helvete med ekonomin i världen..tror nog mer på ett sånt scenario än ett kärnvapenkrig.

Fast vem vet?

(Lilla guldkryckan lägger ytterligare en tom läskedrycksburk i papperskassen vid datorn och hoppas på att aluminium blir värt nåt i framtiden)

Hallelujah ;)


7 kommentarer:

Carola sa...

Hehe, i vårt utseendefixerade samhälle så lär inte aluminium vara något att komma med... bättre att hamstra botox, resylane, silikon till tutt- rump- diverseförstoringar, istället, sådant lär vara gångbart...

Svar: Ah, då har du en del att kolla på när du besöker Frölunda Torg, då! Det är stort numer... och spårvagnshållplatsen ser väldigt annorlunda ut jämfört med för några år sedan...

Mia sa...

Funderar....OM jorden går under...varför hamstra överhuvudtaget???? Jag menar, till vilken nytta...??? Poff, så är ju allt borta....Jaja...
Ha en fin måndag kväll kan man ju, så det hoppas jag du får! *L*

BP sa...

Om världen går under är det ju rätt meningslöst att hamstra, om man nu inte vill ta med sig det hela till andra jaktmarker förståss;-)
Å om en atombomb dimpar ner i bakgården är man ju död iaf.
Det där med ekonomin har jag aldrig förstått... men så är min IQ inte den högsta heller, vilket jag är ganska så glad över måste jag säga;-)

Sladdertackan sa...

Tja, går världen under så finns nog ingen kvar. Går ekonomin i putten så är nog det enda gångbara en plätt att sätta potatis på "guld" värd.

Guldkryckan sa...

Carola: Ja jösses..där har du en idé ju ;)

Mia: Har en superb Måndag..sverige leder med 4-0 och jag kollar inte..närå ;)

BP: Det man inte vet har man inte ont av...min filosofi det :)

Sladdertackan: Potatis-plätt é grejen ;)

Anonym sa...

Går världen under antar jag liksom att jag förljer med på köpet och bekymrar ig inte nämnvärt över det.

Guldkryckan sa...

Frunat..: Jag med..!