söndag 20 maj 2012

Lite film blir det ju..!


Film, musik, Tv-serier...alla dessa klassiker jag inte kan vara utan.
Varuhuset, Beck, Goda grannar, Utvandrarna, Svenska hjärtan...ja...får nog erkänna, har ju erkänt det förut så en gång till spelar ju ingen roll, jag är "torsk" på gamla tv-serier och filmer.
Har en garderob full med filmer..får inte plats med allt i bokhyllan..bra att ha en regnig dag helt klart.

Jo, det var ju ett tag sen man köpte nåt nytt nu..dags för en tur till begagnat-affärerna här i stan snart..Ginza är ju ett bra ställe att beställa från om man inte hittar allt man vill ha på stan.
Frågan är om jag kan hitta den där "Hem till byn" billigare än på Ginza?
499 för hela serien är ju ett superbt pris minst sagt.
Men hittar jag den på stan för 400 slår jag nog till.

Mycket musik har det ju blivit under åren också..jo..de står där i hyllan..aldrig fel att dra in en musik-dvd med tex Manowar i "Dumburken", ta en pilzner och känna sig som en riktig hårdrockare..hehe...ja jevvlans..bättre än schlager o sån skit..men..vem tror ni sitter där och kollar schlagerfestivalen när det nu är dags igen?
Jo...naturligtvis...undertecknad :(

Jag börjar bli gammal...eller så är jag tagen under herrans tukt och förmaning genom kära fru guldkrycka...vet inte så noga ;)

Men jag håller tummen för Loreen iallafall...bra låt det där..och en bra tjej..!
Nu tar vi hem det där spektaklet tycker jag..!




14 kommentarer:

Sillen sa...

haha det e nog både och. Ja ålder och påtryckning från frugan haha. Själv tittar ja bara på schlager om nån mer e hemma å vill se, annars får det vara.Å gör du inte värre saker än att kolla på tvn... Ja då e det nog ganska lugnt ändå haha.

Guldkryckan sa...

haha...ja sillen...hade inte frugan varit hemma hade det nog inte blivit nåt alls :)

annika sa...

Jaja, skyll på frugan du! Du hade nog "råkat" zappa dit! :)

Guldkryckan sa...

Annika: Erkänner :)

BP sa...

Suverän samling Guldkryckan!!! Bra for a rainy day om man säger så.
Är det nästa lördag som schlagerfestivalen äger rum? Har noll koll, men lär nog titta ändå bara för att kunna gnälla att allt var bättre förr.
För mig finns det bara en vinnare
http://www.youtube.com/watch?v=WKNRGc71hjc

Guldkryckan sa...

BP: Jo fan...originellt minsann...de kan bli en vinnare på det :)

Gubben sa...

Visst kommer vi hålla på Loreen, fast har vi som i hockey VM tagit ut segern innan tävlingen?

annika sa...

Tack snälla Micke! Nu har vi sol!

Mia sa...

Haha, jaa du, tur du har nån att skylla på:-))
Så du håller inte på de ryska gummorna i år då????? Nä, det räcker väl att Ryssland tog hem VM i hockey...Ha det gott i sommarvärmen!

Lennart sa...

Jag är på jakt efter två tyska filmer, så jag tittade in till ett par affärrer i dag men hittade inte vad jag ville ha. Upptäckte att oftast på DVD-filmerna här så är det antingen tysk och fransk text/språk eller tysk och engelsk text/språk. Lite annat än filmerna på Movieline t ex. Hittade ett gäng DVD med Dynasti-serien, fast här heter den visst Die Denver-clan.
Funderar ibland på att köpa hela laddningen med Morden i Midsomer och Lewis, men när sjutton ska jag ta mig tid att sätta mig och titta på det egentligen? Jag har lagt det på is.

Nina Lindh sa...

Gillar Loreen... hon är inte ytlig och schlagerhoppa. Läste en intervju med henne och imponerades.

Guldkryckan sa...

Gubben: Ingenting är säkert i den tävlingen...den där ryska "tantföreningen" tyckte jag dessutom var häftig...blir nog spännande detta.
Tävlingarna började igår ju redan..men jag väntar till finalen.

Annika: Varsågod ;)

Mia: Har det jättegott här :)))

Lennart: I tyskland dubbar de ju allt på tv...i gamla wästernfilmer pratat alltid John Wayne Tyska..!
Lycka till med letandet :)

Nina: Bra tjej det där..på alla vis tycks det :)

Carola sa...

Hehe, vi kollar Rederiet via Youtube nu... är på säsong 11 eller 12... skitkul ju!

Svar: Ja, men jag har ärligt talat lite svårt för värme när det blir så hett som det är nu. Våren är min favoritårstid, då kan man röra sig utan att bli blöt av svett! Men det är klart, jag föredrar sommaren framför vintern iaf... Och ja, puckade människor kan förstöra jävligt mycket. Dock börjar deras beteende straffa sig nu... hehehehehe... *skrattar sadistiskt*

Jonas Paro sa...

Tror vi ska plöja hela Varuhuset här hemma snart. Vi ska bara se klart Rederiet först :-)