måndag 18 juni 2012

Bra musik..!

För oss "metalheads" iallafall. ;)


Dags igen för ett nytt album med Manowar, dags att åter stifta bekantskap med alla asagudar och vikingar..jodå...de håller stilen minst sagt.




Inte fel med ett nytt album emellanåt att "snöa in" på oavsett vilka av mina "husgudar" det gäller...så är det ju.
Men dessa ligger mig speciellt varmt om hjärtat, vikingar har alltid intresserat mig..så även asagudar..Oden och alla de andra...valhalla..odens boning i Asgård...ett trevligt ställe med mycket Mjöd..och mycket hårdrock ;)
Rekomenderas för er som gillar lite tyngre musik.

Så har ju sommarvädret infunnit sig här i Göteborg...regnet är mao över oss...jo...då växer gräsmattan iallafall...synd att jag inte har nån bara..hehe!



Nä..på återseende gott folk...nu blir det soffan.

7 kommentarer:

Peranders sa...

Det ser ut som omslaget till ett dataspel.

Snejky sa...

Musik är en stor del av livet...Har inte lyssnat så mycket till denna grupp, men kanske dax för det nu...
Kramen

Lennart sa...

Mjöd och vikingar, får mig att tänka på Island och då jag var där. Då var jag bjuden på en vikingakväll och fick dricka Svarta Döden, Islands egna brännvin med en svart etikett som det var en dödskalle på. Jag fick nog i mig en del för mycket för då jag skulle sätta mig i taxin så klev jag under den istället. Det hände 2001 och det finns folk på jobbet som fortfarande berättar det för mig! Så skrattar de, elakingarna. Mamma och hennes Sune var till Island nu i slutet av maj. Då köpte Sune med sig två flaskor Svarta Döden hem.

Guldkryckan sa...

Per-Anders: Ett spel jag skulle köpa direkt ;)

Snejky: Antingen gillar man dem eller så hatar man dem..finns nog inget mitt emellan där är jag rädd..!
Har lyssnat på dem sen 80-talet och de har ju utvecklats en del sen dess.

Lennart: haha..ja jävvlar...har en hög såna storys också...ibland blir det lite för mycket..precis som det ska vara ibland ! :)

BP sa...

Musiken säger mig tyvärr ingenting, sorry.
Däremot känner jag mycket väl igen vädret. Snart kan vi kalla oss för den gröna ön, jag menar om Irland vill ha konkurrens alltså;-)

Sladdertackan sa...

Har aldrig hört ... Men, gudasagorna är intressanta.

Tydligen finns det en gräns för hur bilder på blogspot. Jag har raderat lite, så nu kanske det fungerar igen för mig. Vi får se.

Guldkryckan sa...

Sladdertackan: Det får vi...ha en skön sommar :)