lördag 30 juni 2012

Hur gör man?

Ang den där typen som sålde skype för flera miljarder...undrar i mitt stilla sinne varför inte jag kan komma på något som tex microsoft sen vill köpa för en miljard eller två?

Jag har ju tex ett knep när datorn hänger sig...jag sparkar på lådan och säger: Fan...!
Alltså...om jag tar patent på det så måste det ju vara värt 15-20 miljoner..minst.
Eller också kan jag stämma alla människor därute i stugorne för brott mot patentlagen..eller va de heter..skulle nog ge lika mycket fast ta längre tid ;)

Nä..man ska nog ha en jäddrans tur kombinerat med lite spetskompetens för att lyckas med nåt sånt.

Kanske jag kan komma på nåt när jag börjar jobba på det där gymnasiet i höst?
Kanske jag skriver en bok i ämnet: Pedagogiken över hur ungjävlarna ska pryglas utan att man hamnar på kåken?

Nja...nä...jag tror jag skiter i det...!

Det blir alltså ett gymnasium till Hösten...ett idrottsgymnasium med inriktning mot fotboll..jo...fan...jag som inte ens vet var leverpool spelar sina gig...eller om det var Matcher det kallades...blir nog intressant det där.
Kaxiga ungar ska det vara tydligen...precis som en annan en gång i tiden...passar mig ypperligt måste jag säga...ja...så var det ju fotbollen då..voine voine som min finländska polare skulle sagt.

Tur jag inte ska vara lärare i sporten där...herregud...jag som inte ens kan stava till "åffsaid", ännu mindre vet jag vad det innebär förutom att domaren alltid blåser i sin pipa när det sker...det kanske är det som är "åffsaid"? När domaren råkar svälja pipan och ropar på hjälp på det viset?

Jo..så måste det vara ;)

På måndag kväll åker jag...vi ses när jag kommer åter från vårt broderland snett ner till vänster om Göteborg ;)

Ha de gött.

11 kommentarer:

BP sa...

Pengar är ett bra sömnmedel, men man blir inte lyckligare för det... brukar jag säga.
Kul att du hamnar på ett idrottgymnasium. Ett drömjobb... för mig.
Så vill du ha lite inside info om sport i allmänhet och fotboll i synnerhet är det bara att höra av dig;-)

PS. Du kan ju börja med att titta på finalen i Euro 2012 imorgon. Å ha det så bra i Danmark. Ser fram emot ett resereportage:-) DS

Stattinskan sa...

Haha - jag tycker ändå du ska ta patent på den där "spark-och-svordomsgrejen" ;-)
Vad ska du jobba som?

Guldkryckan sa...

BP: Hör av mig till dig om det är nåt speciellt jag undrar över då ;)
Jo..ska bli kul det där..lite annorlunda mot ett vanligt gymnasium antar jag.

Stattinskan: Skolvärd och lite av varje..återstår att se.
Jo..ska ta patent på det där ;)

Mia sa...

Hoppsan, bästa arbetsplatsen ever då??? Tänk, du kanske rent av blir fotbollshuligan på köpet!!! Det verkar ju som om kidsen redan är det... *L*
Ha det fint, Micke!

Snejky sa...

Hahaha, ja du, har oxå tänkt i samma banor många ggr, det där med patent...
Ha en skön Söndag & krama om Lilla Frun...

annika sa...

Ja, jag brukar tänka att det hade varit fint att ha uppfunnit lego...Tänk alla ungar, alla dagis och fritids som har lego. Å aldrig verkar det sina på idéer om vad man kan ha för tema...
Hoppsan då, fotbollsgymnasium - det blir nog bra! De kan behöva någon motvikt till sig själva.
Ha en skön semester!

Per-Anders sa...

Hoppas du får en trevlig resa till broderlandet.

Guldkryckan sa...

Mia: Huliganer är vi allihopa ;) haha

Snejky: Ha de bäst snerjky :)

Annika: Lego hade varit nåt det...undrar vad det omsätter varje år?

Per-Anders: Det ska jag ha..!

Lennart sa...

Fotboll? Det är ett mysterium för mig, fast jag vet lite i alla fall man ska sparka på en boll. Så har jag ju mina tyska lakan som det står HSV på. Jag har också försökt fundera ut något att uppfinna och sälja för en massa miljarder så att jag kunde ha pensionerat mig vid 35, men det har stått still i hjärnan. Inte ens lotto har hjälpt! Så jag har just drygt 20 år kvar innan min ordinarie pension faller ut. Åh, denna långa tid, hur ska jag orka???

Guldkryckan sa...

Lennart: Nyss hemkommen här från vårt broderland :)
Jo...hur ska vi orka lennart? Vi får fortsätta med vårat Lotto och hoppas på storkovan...inget annat att göra :)

Sladdertackan sa...

Jag har också undrat över varför jag inte kommer på något smart. Håhåjaja...