fredag 5 oktober 2012

Västtrafik.

Som en jourhavande liten sardin står man där på vagnen när man ska hem från jobbet och undrar vad för syndigt man begått i ett tidigare liv för att förtjäna denna trängsel på vagnhelvetet.
Det är bara oljan som saknas i vagnen så kan jag tillföra "praktik som sardin" i mitt CV.

Undrar vad folk skulle säga om jag klädde av mig naken vid hållplatsen, gned in mig med motorolja och sen gav mig in i vagnen?
Det är snart det enda sättet att ta sig in...för att inte tala om alla dessa stackare som ska ta sig UR vagnhelvetet innan ändhållplatsen....stackars jävlar :(

Men jag har tur jag, TILL jobbet har jag alltid sittplats...tack snälla hantverkaren i himmelen för det iallafall ;)

Jaja..man ska väl inte gnälla...fast lite kan man väl få gnälla...bara lite..!
Eländet kostar iallafall över 500 spänn i månaden, och då ingår inte oljan :(

Skit samma...det är Fredag...nu blir det en stänkare..för det har jag förtjänat efter en veckas slit & släp med en hög ungar......!

Trevlig helg på er och ett stort jäddra skål på er.

16 kommentarer:

Mia sa...

Det där lät inget vidare...hoppas du väljer jungfruolja istället! Passa på nu att bre ut dig i soffan, tag plats! Ha en underbar helg med frun och njut!!! *L*

Guldkryckan sa...

Det ska jag göra Mia...ha de bäst :)

Osloskånskan sa...

Ska du vara oljig vill det till att inte bussens taklucka är öppen: PLOPP! så kläms du ut rakt upp! God helg!

Guldkryckan sa...

Osloskånskan: haha...ja jösses...får ha koll på det :))))

Monica sa...

Önskar dej en fin helg!

Carola sa...

Haha, jag får nästan alltid sitta på vagnen, jag! Bor ju vid ändhållplatsen här i området och åker ofta till eller från hållplatser där väldigt många byter vagn, vilket gör att om man bara är någorlunda snabb med att ta sig på så får man sitta. OBS! Jag är en sådan som alltid ställer mig lite åt sidan och låter folk kliva av innan jag försöker kliva ombord, HATAR alla som tror att det är smart att pressa sig in innan de som ska av har hunnit komma av...

Bra att du gillar skorna! :-)

Sillen sa...

Ja det förtjänar du Micke. Å bussarna e inte bättre dom heller. Dom som kliver på på Hjalmar.. Dom får ta tag i nåt å tränga sig in.

Konstigt ändå.. I Varberg måste alla sitta på bussen annars gäller inte försäkringarna.. Men här hemma vid? Gäller försäkringarna om nåt händer?

Jaja en fin helg ändå till dig å frugan din.

Lennart sa...

Jag brukar inte ha så svårt att få plats på bussen/spårvagnen däremot händer det att det ibland regnar in i den från taket. Eller att den havererar helt plötsligt. Som en dag nu i veckan. Jag satt på bussen hemåt, den skulle åka iväg från en hållplats men gjorde inte det. Motorn brummade och chauffören tryckte på gasen, motorn brummade mer men rörde sig inte något. Chauffören tryckte då ännu mer på gasen och då brummade ju motorn ännu mer. Men bussen stod kvar lika stadigt. Sen fick alla gå av och ta en annan buss.
I kväll blir det både en öl och en hutt hos mig. Tror jag ska öppna en av de finare flaskorna.

Anonym sa...

Haha det där känner man igen från tidigar nu tar jag mig till jobbet utan kommunala medel:)

Du får sluta tidigare elelr senare...

Ny blog o kika på

http://snusan2.blogspot.se/

Cina sa...

Jag tar ju SJ-tåget varje morgon i till Göteborg och det är samma sak där.Har man tur så får man sitta i trappan,annars blir det att snällt stå ifrpn Alingsås till Göteborg.Och jag betalar 1500 varje månad för denn service!

Sladdertackan sa...

Hur många gånger har inte jag stått på samma sätt i SL-trafiken i Stockholm. Och hoppats att jag kan ta mig ur vagnen när jag ska kliva av.

Fenomenet är alltför vanligt i rusningstid.

Guldkryckan sa...

Ja sjuttan va knepigt det kan vara med allmäna sådana där fordon..jösses. :)


Kenneth: Kommer in o besöker dig :)

Snusan sa...

Ja du, det där med att åka komunalt är inte kul, alla politiker tycker man ska ställa bilen och åka tåg/buss eller cykla/gå till jobbet, men det finns ju inte bussar eller tåg så det räcker och cykla är livsfarligt, folk kör ju som dom stulit bilen. Jag vet egentligen inte hur dom tänkt.
Jag hoppas de kommer på något bra iaf.
Jag är ny i blogvärlden, kika gärna in och säg hej
http://snusan2.blogspot.se/

Guldkryckan sa...

Snusan: Du är på min blogglista sen igår :)
På återseende.

Anna sa...

Haha ibland (ganska ofta) (nästan jämt när jag tänker efter) inser jag det fina i att bo på landet ;)

Snejky sa...

Hmmm, finns en massa goa oljor att använda...hehehehe
Nä, skämt åsido, trist är det...& just det där att det är så fasligt svårt att ta sig fram när man ska av...Ja, jisses.....
Hoppas Du/Frugan har det gott..
Kramen