måndag 12 november 2012

Förbaskade snigel.

Stod ju på spårvagnen på väg hem förut, jo, jag STOD upp, trots att jag betalat fullt pris...kriminellt för fan :(

Hörde plötsligt nån låt där nån sjöng om en spegel som skulle akta sig annars så skulle nån ta den...kollade runt...tittade ner...jodå, en unge i sin vagn sitter med en iphone och trycker igång denna låt gång på gång..riktigt duktig var han på att med sina små fingrar "släpa" och "trycka" på skärmen.



Jo..snigel var det tydligen....undrade i mitt stilla sinne vad som hände med nappar och nallar...men tiderna förändras...Teddybjörnen Fredriksson...vila i frid :(


_________________________________________________________________




På återseende.



15 kommentarer:

Mia sa...

Men Micke...inte håller du väl på att bli....äldre?????
Ok, erkänner, jag har inte samma kompetens som de små liven vad gäller sånt där *suckar*

Anonym sa...

Ptjaaa, härom veckan fick folk stå på tåget. Åtta mil ...

Guldkryckan sa...

Mia: Jag är gammal nu...tunnt är håret mellan öronen också..haha

Frun..: Ja, du ser...borde vara halva priset ju..högst. :(

Annalena sa...

Håller med, stackars snigel och Teddy björnen Fredriksson.
Mitt barnbarn 4 år kan detta med mobiler bättre än sin unga mamma
(20)år.
Lilla T lärde sin mamma härom dagen hur man ändrade något, vad det nu var, med musiken.
Vad ska det bli av dessa barn som växer upp i denna världen, inga kotte kossor precis att leka med.

Per-Anders sa...

Ja, tiderna förändras.

Livet sa...

men Teddybjörnen lever fortfarande

Man borde få rabatt om man tvingas stå :)

Carola sa...

Tycker inte om att stå på vagnen, känns ju inte särskilt säkert så som de vinglar och försöker sig på att tvärnita och ha sig... Men samtidigt vill man ju komma dit man ska...

Svar: Ja, jag har ett par av mina Studiumlärare på fejan jag med, haha!Är det nördigt?

Guldkryckan sa...

Såg ju förresten Lasses "Fredriksson" på tv häromdagen..i original..så nånstans finns han nog kvar :)

Monica sa...

Ja du,små barn kan mer än vuxna när det gäller dessa iphoner....bara att acceptera.
Vi hörs!

Anonym sa...

hehe även de små barnen datoriseras om några år kommer det vara små robotar somsitter i vagnarna

Guldkryckan sa...

Jo...utvecklingen går ju framåt...bara att hänga på så gott det går.

annika sa...

Men nu får farbror ta och tänka positivt; det kan vara bra att stå och sträcka lite på sig innan det är dags att dimpa ner i soffan! :)

Sladdertackan sa...

Gulligt! Låtarna alltså ...

Snejky sa...

Jag blir lika förundrad varje gång när jag ser dessa små kids hålla på med mobilerna. Det är precis som de föds med detta kunnande...
Krar om Er...

♥ Carina ♥ sa...

Ja var det inte bättre förr?... ;)