fredag 28 december 2012

Minneskrönika 2012.

Ja du...vad kommer jag att minnas från detta år egentligen där långt in i framtiden?

Är väl en sak då, den dagen jag marscherade in på Af för att få en ny "anordnare" inom det beryktade "Fas 3".
Fick en lista på anordnare..tog med den hem och kikade igenom den...första gallringen gick fort...var några där som jag kunde tänka mig...men...dagen efter kikade jag på en som inte klarat sig igenom min första gallring: Klassmorfar..!

Min lilla vision om att arbeta med barn och ungdomar simmade upp till ytan igen och kippade efter luft efter några år under ytan där.
Ja..varför inte?

Gick igenom denna utbildning och summan av den beryktade kardemumman: Jag får anställning fom 1 januari.
Ok...en slags arbetsmarknadsåtgärd då Göteborg inte vill ha fas 3 längre visserligen...men för mig, förhoppningsvis en start på ett yrkesliv jag faktiskt vill vara en del av.

Efter så många år av önskan att faktiskt få arbeta med barn och ungdomar så har det blivit verklighet.

Ja...detta är vad jag kommer att minnas av 2012 långt in i framtiden.



Men nu...tillönskar er härmed ett gott nytt år...ett gott och härligt 2013.

Ha de bäst.

27 kommentarer:

Snejky sa...

Det är verkligen något att minnas, grabben. & jag är så glad för Din skull... Du förtjänar verkligen detta..
Varma kramar från mig till ER...!

Guldkryckan sa...

Tack snejky..kram till dig från oss :)

BP sa...

Håller med Snejky! Det jobbet förtjänar du verkligen, även om jag kan tycka att du är aningen ung för att vara "morfar";-)
Följde faktiskt länken. Visste inte att det var en riksorganisation och ett helt "vedertaget" begrepp. Ja tänk vad man lär sig.
Tor - nej är säker på - att du är den coolaste klassmorfar i hela 031:-)

Guldkryckan sa...

BP: Jag blev ju inte klassmorfar i den bemärkelsen utan fick andra uppgifter...men det är kul att idag vara en legitimerad sådan ;)

Bra organisation det där...kan i framtiden bli ett certifierat yrke att utbilda sig till sägs det.
Det behövs!

Tack BP.

Mia sa...

En stor sak att minnas det! Och dessutom rätt man på rätt plats! Fortsatt lycka till och ett ännu bättre nytt år tillönskas er! Kram till er båda!

Per-Anders sa...

Låter som ett trevligt och hoppfullt minne!

Guldkryckan sa...

Mia: Kram från oss här :)

Per-anders: Ett minne för livet detta..skulle jag nu inte få fortsätta inom denna bransch efter det kontrakterade året så har jag åtminstone ett sådant..ett minne för livet och mycket lärdom. :)

Maggan från Finspång sa...

Tack för din nyårshälsning. jag får önska dig detsamma!/Maggan

Guldkryckan sa...

Maggan: Ha de bäst :)

♥ Carina ♥ sa...

Det är ju fantastiskt att din önskan blivit verklighet :)

Sv: Ja visst är det kul med tillbaka blickar på året som varit men det är tur man har bloggen. Hur skulle man annars minnas, haha

Nina Lindh sa...

Det jag kommer att minnas mest från detta år är att jag jobbat som en jädra dåre. Och att Mor blev sjuk. Övrigt minns jag inte...

eller jo...

det var nog sommar någon dag också och jag satt på altanen en kväll.

Camilla sa...

Underbart att din önskan blev till verklighet.
Själv kommer jag att lägga ut min årskrönika i januari. Eller...årskrönikor..jag delade upp den i tre delar :)
Kram!

Gubben sa...

Gott slut o gott nytt år! Skönt att 2012 blev bra för oss. Givetvis kommer 2013 att fortsätta i samma stil så vi tuffar på mot en tyggare värld (pension)!

Guldkryckan sa...

Carina: Ja..annars hade det ju varit svårt att minnas :)

Nina: Jo..sommaren som var hade ju lite övrigt att önska...men nästa sommar blir det bättre...hoppas jag.

Camilla: Tre delar blir bra det med :)

Gubben: japp..tuffar på gör vi.

Anonym sa...

Hej blogvännen

Först vill jag passa på att önska ett riktigt GOTT NYTT ÅR

Sen till mitt ärende som rör gästbloggning.

Jag har planer på att fortsätta med detta inlägg varje vecka hos mig och undrar om du vill göra mig den tjänsten och vara med på detta nästa år det kan ju bli några inlägg under året beroende på hur många som anmäler sig.

Min tanke för 2013 är att ni första gången skriver fritt o sen kanske vi kan hitta ett tema för andra gången o sen blir det fritt igen J

Dessutom tänkte jag byta dag till Lördag eftersom oftast har jag mer tid att lägga ut bloggen då J

Så det blir som förra året en dag i veckan, ni mailar mig text o bilder o jag lägger ut med länkar till er blog hos mig på lördagar, ska dessutom försöka påminna alla 1 vecka innan J

Sen vore jag jätte glad om ni kunde hjälpa till o ragga gästbloggare för desto fler det blir desto färre inlägg behöver ni ju skriva hehehe

Skicka gärna ett svar så jag vet om ni vill va med eftersom första inlägget skall ju ut redan på lördag den 5 januari 2013.

Ha ett gott slut

Monica sa...

Härligt när man får jobba med något som man verkligen brinner för.Nu tar det på snön och det verkar som den kommer att försvinna helt men inte mej emot,nu är ju julen över och snart har vi ett nytt år.Hoppas på en bättre sommar nästa år....ha det gott!
Monica

Sillen sa...

Ja du Micke, Det ser ju änna ljust ut för dej 2013. Jag håller tummarna att din våg får fortsätta så. Att byta nisch var ju bara +++ för dej.

Gott slut å ett Gott nytt år, där även du nu e en bidragande faktor i vårt sammhälle. Å en viktig sådan! Ta vara på våra ungar, det e dom som e framtiden. Å tur att du finns för dom.

Della sa...

Hej! Har just upptäckt din blogg tack vare BP.

Eva Trillian sa...

Hittade till dig tack vare BP :)
Blev glad av att läsa om Klassmorfar. Oj, vad de behövs. Förstår av kommentarssvaren att det inte är just det du kommer att göra, men ändå jobba med barn och ungdom. Det gör jag också. Och det är så himla ... bäst, helt enkelt. Man kan inte låta bli att förändras, utvecklas och beröras! Grattis till en "ny värld"!
Önskar dig bra sista timmar på 2012 och en fin början på 2012!
Spanar runt lite här, och återkommer säkerligen!

Guldkryckan sa...

Kenneth: Vill vara med...kul faktiskt :)

Monica: Ha de fint du med Monica..nu kör vi på ett år till :)

Sillen: Jo...det blev ju bra till sist detta...många som tyckte jag var korkad som avslutade ett sådant välbetalt arbete,men..det var värt det..hade aldrig utvecklats till vad jag är idag om jag inte avslutat min gamla anställning där 2005.
Och vem vet om jag varit kvar där ändå med tanke på alla grejer som hänt i det företaget?

Kram till dig :)

Della: Välkommen...!!

Guldkryckan sa...

Eva: Välkommen du med :)

Bästa yrket om du frågar mig :)

Snejky sa...

Jag surfar in & önskar Dig & lilla Frun ett gott slut & ett rikttigt gott nytt... Önskar Er allt det bästa..
Varma kramen

Susanne sa...

Önskar dig Ett Gott Nytt År.

Camilla sa...

Gott Nytt År!

Sladdertackan sa...

Grattis till det ny jobbet!

Och ett riktigt Gott Nytt År!

Guldkryckan sa...

Tack allihop...nu kastar vi oss snart in i det nya året...!

Ha de gött allihop.

Anonym sa...

Vet du att jag är himla glad för din skull!