onsdag 27 februari 2013

Onsdag.

Sitter ju och försöker läsa Koranen jag..på engelska..lite knaggligt går det ju måste jag erkänna..men det får väl ta den tid det tar.
Den kristna bibeln har jag läst igenom ett par ggr i mitt liv, på svenska då..lite lättare var det ju.

Varför jag läser Koranen?

Ja du..kul? Intressant? Spännande? Inget liv?

En kombination kanske av de tre första där. :)
_______________________________________________________________________________
Hur som helst...det är Onsdag, frugan är i Kyrkorådet och gör vad man nu gör där, så jag sitter här ensam hemma med tre katter och tar mig en "jamare"..det är ju ändå Onsdag..och som svensk man måste man ju tydligen skylla på något när man tar sig en "jamare" mitt i veckan.
Gott? Tandvärk?

Alternativ 1 stämmer in på mig...med ett stänk av..so what?

Jo...så kan de va.




Ibland måste man se om sitt hus..det har denna fågel insett..idogt kommer de flaxande både herr och fru för att köra in lite nya pinnar här och där..undrar hur deras konversation går där egentligen?
Gnabbas de?

Ja du..om detta får man nog fortsätta undra...men nu säger jag god kväll och tillönskar er en trevlig kväll.

Ha så fint.

6 kommentarer:

Ateljé Slätte sa...

Intressant att läsa Koranen :) Tufft att göra det på engelska ;)
Ha en skön kväll. Kram Bibsan

BP sa...

Ja om frugan är med i kyrkorådet så kan du ju lika gärna göra samma sak fast tvärtom. Om det finns ett moskéråd i Gbg så kommer dina nyvunna kunskaper säkert till användning;-) Å jag förstår att du behöver en onsdagsjamare om du ska förstå koranen;-)

PS. Är allergisk mot allt vad religion (och politik) heter. Å det där fågelboet är kanooooon - första "produkten" tagen med din nya kamera kanske!? DS

Bibbi sa...

Halloj i stugan :)

Tassar in och kan konstatera att jag var lite tidig för att läsa dagens....

Ha det bäst härliga Micke :)

Snejky sa...

Alltid lite svårare att läsa in på ett annat språk. & att läsa denna bok, är nog så svårt...De har ju inte den vardaglia språket. & om man fattar allt, njae, det gör man inte. För min del blev det en del egna tolkningar av som står I den heliga skrift..

Hahaha, tror nog att alla levande själar gnabbas. Tyvärr, kommer man nog inte undan detta...
Kramen till Er......

Susanne sa...

Kikar in och önskar en trevlig helg.

Karin sa...

Måste vara intressant att läsa koranen!
Min morfar som inte var ett dugg kyrklig av sig (och inte någon "bokmänniska" heller för den delen) läste bibeln från pärm till pärm - två gånger.
Den måste också ha varit bra...
Själv har jag inte tagit mig tid att studera någon religiös skrift, men jag är väldigt sugen på att läsa kabbalistiska skrifter, men det skulle vara kul att vara mer insatt i alla världsreligionerna.