söndag 28 april 2013

Oj då

Plötsligt stod där tre polisbilar på vår gata..oj..helikoptern hördes också lite i bakgrunden..en iskall känsla spred sig inom mig..jag hade ju putsat fönstret med bar överkropp 10 minuter tidigare..med uppspärrade ögon av skräck mindes jag att jag kliat mig på låret samtidig..voine voine..nu hade säkert nån dum brud filmat detta och anmält mig för sexuella trakasserier.

Gömde mig i tvättkorgen tills frugan sa att de åkt..för säkerhets skull ;)

Ja man vet ju aldrig i dessa tider



Nä..man undrar ju..ok då..jag erkänner..jag höll på att dö av nyfikenhet...mitt badvatten som nyss hällts upp var fesljummet när de väl hade åkt...frugan var förresten inte bättre, hon var nere med några tomlådor i skräprummet för att kunna kolla runt lite..så detta är inte en könsfråga...om man inte söker några svar så får man ju inga.

Men seriöst då...efter fyra nedskjutna människor de sista veckorna i området varav en med dödlig utgång så är man väl berättigad till att vilja veta...ruggigt :(

All heder åt polisen arbete.

Men nu: SÖNDAG....VILA....på återseende.

10 kommentarer:

Carola Paro sa...

Hehe, själv brukar jag ställa mig med kameran i fönstret om det händer något nära... är det en bit bort, ja då har det hänt att jag tagit en promenad... med kameran med, såklart!

BP sa...

Oj då är nog rätt rubrik på ditt inlägg. Jag menar att blotta sig vid fönsterputsning - bara en sådan sak;-)
Ruggigt med så mycket kriminalitet i ditt område, å ni verkar ju sköta området så fint av dina rapporter att döma.
Å visst är man nyfiken. Mär det väl händer något hos mig står jag alltid med kameran i högsta hugg. Det är bara som så att det sällan händer något jär dagstid, å min kamera tar usla nattbilder;-)

aino sa...

hehehe... så du klarade dig... denna gången. nä, inte får man stå i fönstret halvnaken och ta på sig, hum hum...
och skolresan blev precis som både du och jag och säkert några andra tänkt sig... huvva... att du överlevde. nä, inget för mig, jag hade nog gormat åt ungarna som en galning! har inte tålamod med sånt längre.
men du fick din belöning med en bra resa till tyska laden och flytande gods. så nu är sommaren räddad, hehehehe...
polisen blir man alltid nyfiken på, fast här ute på vischan ser jag de aldrig, har nog sett en polisbil här en endaste gång. och den åkte bara förbi...
aino

Mia sa...

Tänk om poliserna kommit in i tvättstugan för att söka efter dig... Vilket referat i tidningarna!

Helt allvarligt, jag fundera på vart vi är på väg om en naken kropp stör så in i bomben så det behövs polisutryckning. Deras resurser behövs till så mycket allvarligare saker. Prydheten och skammen för vår kropp verkar komma tillbaka, tyvärr! Sååå himla stor skillnad på en mans och en kvinnokropp finns inte....

Krininaliteten är ett skrämmande kapitel och mord verkar ha blivit vardagsmat. Allvarligt!

Mia sa...

Vilken tur att du inte blev anmäld, Micke! Det händer ju lite då o då nu för tiden ;-) Folk går gärna tillbaka till "brottsplatsen" också, bara för att kolla en gång till (minst!)
Nä, jag tycker det är otäckt med allt jäkla våld och förstår att det inte känns så där vidare tryggt o mysigt, huvva!
Ha en go' söndag kväll nu...

Nina Lindh sa...

Usch då... ja, det händer mer och mer tok i vårt land. Mord och rån och våld och skit. Vad har flugit i människorna?

Lennart sa...

Har sett att mina fönster behöver tvättas, men jag varken orkar eller bryr mig. Jag har annat i hjärnan... Ja, vad sjutton är det som händer i dina trakter? Tror att den senaste skjutningen hände i området där jag bodde förut.

Sillen sa...

ja önske-tänkare där haha. Å skicka frugan till soprummet.. Är du säker på att det inte var din idé? hahaha.

Usch det e så mycket omkring oss. Ingen rolig värld alls..

Hur det än är får ni vara rädda om er, ingen annan är det.


Sillen på andra berget

Snejky sa...

Men huja, vad hemskt...
Jamen de e klart att man är nyfiken om vad som händer i sitt område...
Ha nu en härlig Valborg & krama varandra...

Camilla sa...

Fy vad otäckt. Klart du blev nyfiken. vem blir inte det?
Ja,poliserna gör ett fantastiskt jobb.
Kram!