tisdag 7 maj 2013

Startrek

Jo..ibland blir man extra glad..som när en bloggvän jag till och med träffat några gånger går och beställer ringar med sin käresta.
Stort Grattis till dem.

Kärleken är ju härlig när den slår till och för många består den i evighet...som för mig o frugan...ja...fan...vi har ju inte levt i evighet ännu...men ni fattar ;)

___________________________________________________________

Jobbet?

Det knallar på...har en liten "klingon" i morgon ett par timmar för att lära honom lite sunt förnuft...eller om det var matte...ska istället spöa honom...i othello...annan aga är förbjudet enligt lag..och leka lärare har jag ingen lust med när det gäller honom...vi har roligt istället...en "klingon" är ju en "klingon".

För den som inte vet vad en klingon är....FÖLJ DENNA LÄNK....tillhör egentligen allmänbildningen i min värld att veta vad det är...men så är jag ju en startrek-entusiast...så...jaja..man är som man är ;)




Ha en skön kväll.

7 kommentarer:

BP sa...

Men visst så är det helt underbart för honom att han (äntligen) hittat sin kvinna!!! Önskar honom all lycka i världen. Han är värd det tycker jag - så som har sökt och längtat!!! Är - precis som du - så otroligt glad för hans skull. Kan du tänka dig uppståndelsen på hans jobb när det blir "offenligt"???!!!!!!
Ja, du ska ju knega imorgon. Det ska inte jag - "jobba hemifrån heter der hos oss - passar mig utmärkt:-)

BP sa...

Glömde ju säga att Klingons är makens favon... liiiite mine också om jag tänker efter;-)

aino sa...

alltid kul när nån hittar kärleken!
och sett stort NÄÄÄ... och lite bläääh... gubben min gillar också sånt där science fiction eller vad det kallas. jag kan för allt i världen inte med det. har man sett en har man sett alla, hahahahaha... nu åker jag på storstryk, va!?
men som tur är, kan man välja vad man vill se. jag går igång på morden i midsummer och christiedeckare och engelska kostymfilmer.
ha det gott!
aino

Lennart sa...

Förlåt att jag inte har tittat in till dig på några dagar. Det har hettat till sig mellan mig, A och hennes föräldrar. Det har blivit en satans soppa. Men vi ger oss inte och det kommer att visa sig på min blogg! I morgon kommer det nog att finnas ett giftigt inlägg hos mig.

Gubben sa...

Tror det finns många "klingon" runt omkring oss, så det är bäst att vara på sin vakt.

Ninni sa...

Härligt med spirande kärlek <3

Själv har jag dragits med samma gubbe sen -84..och jag vill inte byta=)

Näää vet inte vad det betyder..vad det nu hette..haha

Ha en fin helg, kramen

Mia sa...

Kärlek är det bästa ting! Absolut! Inte alltid så lätt att finna.... kärlek till en livspartner alltså. Däremot så finns ju kärlek till barn och barnbarn också - som väl är! ;-)

Det här är ingen klagolåt, jag trivs med mitt singelliv... Jag bruka säga att jag gör som jag själv vill... menar egentligen utan att behöva ta hänsyn till någon annan.

Varje gång någon har funnit en kärlekspartner är dock lika kul så även om jag inte vet vem din bloggkompis är säger jag ett grattis här!