lördag 29 juni 2013

Lördag.


Jo...veckan gick ju iväg där och plötsligt kom helgen cyklande runt hörnet, parkerade sig och har lovat stanna till på Söndag kväll...alltid trevligt med helg.

Så här sitter man i en nystädad lägenhet efter lite kaffe hos grannen och funderar på dagens middag, och jo, den är inplanerad till 16:00, en rätt bestående av räkmackor vars ingredienser tidigare idag köptes in hos den lokala Icahandlaren..ja..så man lär bli mätt även idag.

"Gräsänklingstiden" börjar lida mot sitt slut för denna gång...var nere och beställde tvätttid åt kära fru guldkrycka till på Tisdag..jag vet minsann hur man välkomnar sin älskade hustru hem igen..eller hur? ;)

Fast..ja..det var på order i telefon jag gjorde det..är förbjuden att träda in i tvättstugan sen många år..vet inte varför..men jag tror det handlar om ett par "krympta" träningsbrallor för typ 18-19 år sedan..helt oavsiktligt var det..jag lovar ;)

Men nu blir det kökstjänst..räkorna tinar där ute i vårt nystädade kök..ska bli gott.
Ha de fint allihop.


11 kommentarer:

znogge sa...

Men räkmacka är alltid ett säkert kort tycker jag :-)

Ha en bra kväll!

Gubben sa...

Låter gott med räkor! Har precis grillat och ätit. Ha en bra lördag!

Osloskånskan sa...

Räkmackor har alltid varit mitt förstahandsval!

BP sa...

Skrattar gott åt tvätt storyn. När vi möttes turades vi om att tvätta. Sedan, efter ett tag valde vi den som hade minst missfärgade kläder och minst tvättade pengar och mynt som skulle tvätta framöver. Det blev jag, men maken viker tvätten och lägger den i kläderkammarna. Tycker att den lösningen är helt ok, för det tar betydligt längre tid att vika plaggen.

PS. Räkmacka låter gott, synd att jag inte tål räkor. DS

Eva Trillian sa...

:) så rart av dig att boka tvättstugan! Det är redigt! Speciellt när man varit ute o rest :)
Hoppas du njutit av dina räkor och att de fick något riktigt gott att simma i!

annika sa...

Åh, så gott med räkmacka! Men sulla nu inte ner i det nystädade köket!
Jag sullar i mitt med kladdkakebakning så jag spar städningen! ha det gott!

Susanne sa...

Underbart att vara förbjuden i Tvättstugan ;)

Ninni sa...

Räckmacka är mums!! Så otroligt snäll du är som fixar tvättid..min man är definitivt inte bannlyst ofta han som sköter tvätten. Jag har ju nu över sommaren en hemmaman..ljuvlig skönt. Ikväll bjuder han på grillat. Men jag fick mer eller mindre tvinga med honom till ÖB idag..shoppa gillar han inte!!

Ha en skön söndag, kram

Nina Lindh sa...

Önskar jag kunde äta en räkmacka. Men icke. Blir akuten då. Tyvärr. Vill i alla fall ha en räkmacka, låter gott.

aino sa...

hehe, jag brukar skämtsamt säga att gubben vet nog inte ens hur tvättmaskinen funkar. men han är en jäkel på att vika tvätt, viker mycket snyggt och noggrannt, jag bara hafsar ihop det. så var och en bör väl göra det man är bäst på, kanske...
och i helgen har vi bara njutit av vad andra lagat. ätit himla gott! och gått upp några kilo...
aino

Anonym sa...

Bra tips det där med att krympa tvätten :)