onsdag 3 juli 2013

Mursi?

Låter som en maträtt ju..med ris..!

Men nej..han har tydligen varit "Farao" i Egypten sista året och enligt media har han inte lyckats speciellt bra enligt vad folket där tycker..alltså..jag känner inte till alla svängar där..men ett år?
Hur mycket hinner man på ett år?
Och att avsätta en demokratiskt vald president?
Jaja...så kan det gå.

En demokrati i sin "linda" säger de som förstår sig på sådant..man borde väl intressera sig mer..men jag bor ju här i mellanmjölkens land där allt är så "lagom"...demonstrerar vi här typ strejkar..så har vi folk i jackor som det står Strejkvakt på och man delar ut flygblad..!
Och alla tycker att det är så härligt att man står upp för sina rättigheter..ja..förutom en del arbetsgivare då förstås.

1 Maj går man ut och paraderar genom nån stad eller två och har en folkfest eller nåt...ja..det är en viss skillnad på detta land och Egypten...men nu är han avsatt iallafall...!



Vi har det ganska bra här ändå..även om jag själv inte tror på att landet styrs som de vill göra sken av..i ett land som detta behöver man inga statskupper...man får som man vill ändå och inte en jävel får reda på nåt..säkerhetstjänster finns överallt..mopsar man sig får man passa sig...med media på sin sida kan man krossa en människa som inte rättar in sig i ledet.

Ja..Militär har vi ju inte längre..så den kan de inte använda sig av..men de har andra för oss medborgare helt okända grupperingar.

Sverige en demokrati?

Ja..på papperet och utåt sett..men jag undrar jag...men det spelar väl ingen roll..rättar in mig i ledet här..bäst att inte mopsa sig.. (FRA ni vet) ;)



Länge leve konungen.......!



8 kommentarer:

Carola Paro sa...

Håller med, en ledare hinner inte uträtta mycket på ett år. Nu är jag inte helt insatt i läget där, men om snubben ifråga inte har gjort något heltokigt så borde de ha gett honom mer tid.

Att kalla Sverige för en demokrati känns som ett hån numer. Man får ju inte tycka eller tänka vad man vill här längre, tänker man inte som den stora massan så tänker man tydligen fel. Tragisk utveckling.

Gubben sa...

Har vi någonsin kunnat tänkt olika mot den stora massan i vårt kära fosterland.

Mia sa...

När det gäller politik, så trivs jag bra med att vara i mellanmjölkens land ;-) Ha det gott med frun nu när hon är tillbaka *L*

Peranders sa...

Sverige är en demokrati. Vi har fria val där vi har rätt att välja de politiker som ska företräda oss. Om vi inte tycker att de sköter sig har vi rätt att välja nya utan våld. Det som dock inte är riktigt demokratiskt är att vår statschef (kungen) inte tillsätts via val utan genom arv.

Camilla sa...

Visst är Sverige ett demokratiskt land. Bara man tycker som alla andra ;)
Kram!

Livet sa...

jag gillar Sverige och är stolt svensk, fast det får man inte säga

Carola Paro sa...

Svar: Ja, de är jättesöta! Hela familjen längtar massor till vi får hem dem!

Ang. bilen och Coop och sådant... Vi handlar inte på Coop, vår matkasse blir dyrare där än på Ica... Men idén är bra, även om jag tror att man får sämre kött/grönsaker/frukt och dylikt om man handlar så, man får ju inte vara där och välja själv! Jag är himla kräsen när det gäller sådant, jag.

Lennart sa...

Konungen, är det den röda figuren där på bilden?