söndag 11 augusti 2013

Lite förberedelse.

Jo..var lite sådant sista dagarna där på arbetsveckan..lite möten hit o dit..har ju en ny "knodd" jag ska ha hand om denna terminen.
Antar att det blir lite fler möten Måndag Tisdag där....men nu är det bara Söndag..en hel dag till att njuta av friheten..inte fel alls.


Blir en del "spridda skurar" här på bloggen..men så kan det väl vara ibland för alla bloggare, lite annat som kräver uppmärksamhet, idétorka kanske eller helt enkelt ingen ro att kunna få ner något i text?
Man kan ju inte bara skriva något för skrivandets skull?
Måste väl finnas nån substans i det..inte för att jag alltid lyckats med just "substansen" där..men jag försöker ;)

Deep purple släppte ju en ny platta för ett tag sedan..jo..den funkade för mig..minns när de "återuppstod från de döda" på 80-talet där..innan det hade jag inte lyssnat på dem alls nästan..desto mer har man lyssnat på dem efter det.
Bra band det där..många klassiker..lite nya bandmedlemmar numera..Blackmore kör väl sin egen grej numera..bra det också..riktigt bra:




Jo..utan musiken är det svårt att tro att jag skulle kunnat leva..den finns alltid där..har format mig till den jag är idag..på gott och ont ;)
Mest gott numera...livet är fint det, eller hur?

Ha så fint allihopa.



11 kommentarer:

Mia sa...

Det här med musik... Jag instämmer helt.. Musik är underbart i alla lägen. Viss musik passar mig bäst när jag är ledsen för något, då kan jag t.o.m känna glädje igen. Andra gånger så är finns det helt annan musik som känns bra när jag känner mig så där sprittande glad som man gör ibland.

Den mesta musiken jag gillar, passar alltid, som väl är... :-) Musik ger livskvalitet för mig!

Mia sa...

Håller med Mia som skrev tidigare...å håller med dig också, Blackmores Night sitter inte fel! Lycka till på jobbet, Micke och njut av söndagen

Anonym sa...

Har ett projekt på gång ....

Och nu kommer det en inbjudan till att deltaga i projektet...
Har haft lite svårt att få in folk till detta via bloggen så
därför prövar jag att bjuda in så här.

Projektet är alltså att ha gästblogsinlägg på min blogg ett år framöver.

Och jag hade hoppats att få ihop 18 deltagare för då räcker det att ni skriver 3 inlägg som

jag då kan fördela över årets veckor.


första inlägget skall vara ett fritt inlägg, börja med ett allmänt inlägg. Liten presentation

av dig själv o sen kan du ju välja o göra ett inlägg om precis vad som helst, stickning,

fiske, bärplockning, sjukdomar osv osv.

inlägg två ska handla om djur och

tredje inlägget om mat.

I djur och mat temat får man sen skriva helt fritt ex. Tema djur. Kan vara en roligt episod

med ett djur eller hur det var när du fick ditt första eller kanske varför du aldrig har haft

djur eller hur du ogilla labförsök med djur alltså helt fritt inom temat.


Sådär har du förutsättningarna och om jag hoppas på att dra igång detta snarast men först när

vi fått ihop folk :)

Och du det måste inte vara 1000 ord eller 200 sidor utan det räcker gott med ett kort inlägg

och du behöver inte ha en egen blog.

Det enda jag behöver ha är email, samt namn och ev. blogadress och de tre inläggen som gärna

kan innehålla bilder med. Har du en blog länkas det till den naturligtvis :)

Så kom igen nu och anmäl dig till mitt projekt :)

Detta kan bli kul, intressant och spännande.

znogge sa...

Vad vore livet utan musik? Finns något för allt och alla... Ja, nu njuter vi av söndagen ett tag till :-)

BP sa...

Ja Kenneth verkar kunna bota din idetorka;-)
Nej skriva för skrivandets skull är inget roligt! Det där med substans har jag inte hört/läst, för då skulle jag behöva ta bort 80 procent av mina inlägg;-)
Man måste tycka att det är roligt med text och bild, annars funkar det inte, men du lyckas ju faktiskt alldeles utmärkt!
Om du vill ha en ide till så...
Varför skriver du inte lite mera om dina knoddar?! Du kan ju ge dom "roliga" namn så att de förblir anonyma såklart, men jag kan tänka mig att du upplever ett och annat "skojsigt" med dem. Å det förpackat a la Guldkryckan skulle nog ge mig ett och annat skratt kan jag tänka mig.
Njut av söndagen nu!

Eva Trillian sa...

"Slitet" verkar ha börjat och du låter ju inte helt negativ till det ;) Så det är ju bra :)
Bär med mig kommentaren från ditt tidigare inlägg om att du vill ju bli hemmafru *S* Jag skulle gärna vilja ha en hemmafru (ja, manlig sort då) - men då har jag blivit informerad om att jag måste tjäna så initusan med pengar så att kärleken kan sluta jobba - och då måste jag ju satsa på en karriär ... ja, du hör hur jobbigt det blir för din fru. Det ska man inte inte utsätta någon för ;)
Lycka till med fortsatta möten. Hoppas du får en knodd du trivs med och som trivs med dig!

Lennart sa...

För mig är det en blandning av några olika saker som gör att jag inte hinner skriva så ofta eller titta in och läsa bloggar. Bland annat lite idétorka, men sen är det mycket på jobbet, flyttkartonger ska packas, adressändringar ska göras. Plus många telefonsamtal till A emellanåt. Ibland när jag kommer hem på kvällen tittar jag på datorn, men rör den inte. Snart ska jag börja bära möbler också... Två gånger, måste ju ta en sväng och hämta A:s bohag också.

Micke sa...

Utan musik kan vi inte leva!!! Det går bara inte!
sv:
Ja, slut på friden här också. Tillbax på jobbet i morgon, känner mig så där lagom motiverad... :-/

Gubben sa...

Samma här att jag kommer vara tillbaka till verkligheten. Vilken verklighet?? Komma in i normala gängor, kunde få de vanor jag haft under semestern till att bli normala hur lätt som helst. Håll ut broder bara 12 månader till nästa semester:-)!!

aino sa...

ja, livet är fint... ibland. när sorgen och ledsnaden inte slår till.
aino

Camilla sa...

Ja,livet är fint just nu :)
Och utan musik? Oj, vad hade min dotter gjort då? Hon sjunger och spelar från morgon till kväll...
Kram!