söndag 20 oktober 2013

07:45

Jo..då beslöt jag att stiga upp denna morgon..gick ju inte att somna om iallafall.
Vanligtvis brukar jag bli lite frustrerad då när jag inte kan ta en ordentlig sovmorgon, men inte denna gång, vad är det egentligen att bli frustrerad över?
Men visst, jag sover lite "knackigt" periodvis här, vaknar 5-6 ggr varje natt och kan inte somna om, men denna morgon kände jag ändå lite mysfaktor över det, det är Söndag och jag behöver inte gå till jobbet...det tar vi en kaffe på ;)


Har ju fått hem Motorheads nya platta igår och förvånad fann jag där till och med två ballader "motorheadstyle"
Kan faktiskt rekommendera den för er som kanske inte gillar det där med "fullt ös" utan vill ha det lite lugnare, men visst.."öset" finns ju där..men det är en skön stämning på denna platta.
Så...ut o köp, Spotify? (Om den finns där)..gör vad ni vill..men gillar man rock bör man ge denna platta en chans.


Tycker ju jag då..hjärnskadad av all möjlig sorts rock av det hårdaste slaget under min uppväxt där man inte ens kunde urskilja vad de sjöng för något utan var tvungen att läsa texterna på omslaget..hehe..!
Finns ju band än idag som man utan texter framför sig inte förstår ett endaste ord..ibland kan man urskilja nåt typ Satan eller lucifer...fast efter det så är det stopp.
Kanske lika bra det....men nu blir det en kaffe till...ha de gott i stugorna.





11 kommentarer:

Peranders sa...

Den stora fördelen med lördagar och söndagar är att få sova ut länge på morgonen. Och även om jag skulle vakna tidigt så är det skönt att få ligga kvar i sängen och morna sig ordentligt.

Mia sa...

Så dags sov jag gott i min skönhetssömn! Viktigt att sköta om den också... :-) Allra helst med tanke på hur vig jag ska bli... ja, du vet... ;-)

BP sa...

Nu gick jag upp tidigt (för mig alltså) redan 11.30. Nu sitter jag på bussen för att kolla ett genrep inför ett VM. Ska blogga om det sedan.

znogge sa...

Få sova ut lite är sällan fel. Nästan en liten känsla av lyx!

Trevlig söndag :-)

Bibbi sa...

Visst känns det skönt att få gå upp utan väckarklocka. Vilken tid det än är tänker jag......

Denna söndagen har ägnats åt sortering av kablar bl.a.
Det är helt galet hur många olika jag lyckats samla på mig under åren. Till telefoner jag inte ens har kvar. Till andra saker har jag adaptrar i mängder men det står inget namn på dem så det får bli till å gissa när det blir dags. Nu åker de ner i lådor med namn på. Ifalllllll..... Man kan aldrig så noga veta :)

Ha det bästaste hela familjen . Kramen

Susanne sa...

Gillar hårdrock, så jag kommer att lyssna på den "plattan".

Camilla sa...

Det gäller att fånga dagen. Det gör man bäst genom att kliva upp tidigt.
Jag är ledig idag men jag klev upp klockan sju i alla fall.
Som sagt...fånga dagen :)

badtant.bloggo.nu sa...

Bor ihop med en som bara ÄLSKAR hårdrock. Så jag kommer inte undan. Ha nu en skön fortsättning på denna vecka med eller utan sovmorgon.
Kvällskram

Micke sa...

Lemmy och Motörhead har varit mina STORA sen 1982 och jag är mycket nyfiken på nya plattan! :-)
sv:
Ja, jag gillar ju snön mer än jag gillar det gråa, men jag är inte så glad för snön heller. :-/
Det är kul med poker! Ingen av oss är proffs, vi bara gillar att spela och har kul ihop! :-)
Ha en bra fortsättning på veckan!

Snejky sa...

Hahaha, men visst är det så...På dagar man inte jobbar kan man utan problem gå upp hur tidigt som helst. Då e de rena lyxen att kunna lägga sig igen...
Hmmm, ska ta & lyssna in denna platta..
Kramen till Er.....

christel sa...

Har en dement katt som väcker mig två till tre gånger per natt :(
Och sover jag borta vaknar jag i alla fall.
Så, ja, sömn är gött