torsdag 28 november 2013

Snart helg igen...

och visst är det skönt när just helgen knackar på dörren...i morgon 14:00 cirkus öppnar jag den dörren denna Fredag..har ett läkarbesök jag planerat in efter där...lite si o så med ett och annat..inget allvarligt..men det måste ju göras.

Ska försöka klämma ut så mycket jag kan på detta läkarbesök i form av recept..oavsett om jag behöver det just nu eller inte...nån gång under kommande år så behöver jag ett o annat helt säkert ;)
Om man nu ändå ska dit så kan man ju få lite valuta för hundralappen det kostar och så slipper man gå dit mer i år förhoppningsvis.
Brukar säga vad jag har för åkomma..inklusive en del som kanske kan dyka upp..har läst på olika symtom för en och annan åkomma så jag vet hur jag ska lägga upp det...sen är det bara att gå ner till apoteket och packa en kasse full.
Manipulativ? Moi? Aldrig ;)


Lugnet har infunnit sig i området igen efter "tillslaget" i veckan..folk pratar ännu om det...har inte sett kontraktsinnehavaren av lägenheten under oss ännu...nog inte henne de var ute efter om man säger så...hoppas hon är ok.

Och hennes hundar...hoppas de är ok också.

På kneget vill jag strypa en och annan ungjävel emellanåt..för att lektionen efter vara riktigt stolt över samma ungjävel...konstigt det där...men hur som helst...ha en superb afton nu där ute i vårt avlånga land..vi ses.



8 kommentarer:

Gubben sa...

Jag öppnar helg dörren klockan 14,15 imorgon!

BP sa...

Ja, här är det ju lördag redan. Känns konstigt faktiskt...
Vad gäller ditt läkarbesök så gör jag som du... Å 10 år senare så slänger jag medicinen jag aldrig utnyttjad...
Njut av din korta fredag:-)

Eva Trillian sa...

Inte illa att starta helgen med lite bra musik :) Texten kan man ju fundera över ... har nog inte lyssnat ordentligt på den förut!
Bra helg-start på dig! Hoppas du inte behövde några mediciner ;)

livet sa...

smart tänkt gällande läkarbesöken

:-)

Ha en bra helg och advent

Camilla sa...

Min helg har redan börjat :)
Jag har varit ledig idag.
Nja...från jobbet. Hemma har jag jobbat på som fan ;)
Ha nu en toppen helg!

Snejky sa...

Ja, min helg är imorgon & sen på måndag...Det är ju så när man jobbar alla tider på dygnet...

Ja, jobbigt det där, hoppas allt är okey med er oxå. Fy vilken hemsk upplevelse...
Bra låt..
Önska er en fin första advent..
Kramelikramen..

Christina sa...

Ni har verkligen fullt ös där ute.Det värsta som händer här är när en älg förirrat sig in på tomten och härjar.Min första lägenhet hade jag på Rymdtorget.Är ju uppvuxen(fram till 12-års ålder) ute i Hjällbo och jag har en hel del barndomsminnen på både gott och ont.Fast mest goda.Var ju helt underbart att så fort man gick ut på gården så fanns det alltid en masa kompisar att leka med.Fast nu så finns det väl inga ungar som leker utomhus längre.

aino sa...

manipulativ? nä, du får nog gå i lära hos quick, han kan ju klämma ur vården allt! kanske att han startar kurser så småningom.
glöggen är intagen och snart ska jag ge mig på champagnen… blev över igår. och gubben lagar middag ikväll… är inte livet gott…
aino