lördag 18 januari 2014

Lite vinterbilder då från gångna vintrar.

Jo, vårt torg här då med den lokala pizzerian längst bort där en lokal gangster en gång i tiden enligt sägnen drev en korvkiosk.
Fast han visste inte vad korv var, han sålde Hasch istället..alla sätt är ju bra utom de dåliga antar jag ;)

Idag kan man få köpa av andra, fast i utomhusmiljö, tur man inte nyttjar sådant då längre, man kan ju bli förkyld om man får stå där ute i snön och vänta ;)



Ute vid Ingsered där jag befann mig i 8 månader bedrivande skogsarbete, vackert.


Bra att ha i öppna spisen, högg mycket ved under de 8 månaderna som sen såldes hos Stadsmissionen, jag lovar, att hugga ved är trevligt och avkopplande på nåt underligt vis, "me like". :)

Förorten, fula hus från -67..men jag trivs.


Jo..vackert är det.

Ha en superb helg nu allihopa.

Vi ses.

5 kommentarer:

Rantamor sa...

Att handskas med ved ÄR en skön avkoppling. Idag har vi inget vedeldat i radhuset, men när vi bodde i huset i Timrå då hade vi en vedeldad vattenmantlad vedspis i köket, och jag lovar den var guld värd.
Och att stå ute på våren och klyva ved, stapla och stå i tankarna det gillade jag.
Nu gör vi en liten vedhög för vi måste ju ha ved med när vi gör våra utflykter på våren...

Ha nu en finfin ledig helg...

Tjingelingen från Rantamor.

aino sa...

hugga ved är ju farligt! är alltid orolig när käre maken får för sig att göra sånt. har själv provat några gånger, men det slutade bägge gängorna med att jag högg mig i benet. så nä, ingen vedhuggning för mig inte.
aino

BP sa...

Gillar dina bilder - även/trots att de inte är tagna i år. Har ni fortfarande inte fått nå't av den vita varan?! Å då menar jag inte droger om man säger så;-)

Vi bor också i hus från miljonprogrammet och vi älskar att bo så här. Kolla alla nybyggen och jämför kvalitén. Hellre har jag betongväggar och härlig innergård i stället för lyhörda gipsväggar och närheten till grannens mat på balkongen.
Å det där med ved - som du förstår låter jag andra sköta denna farliga syssla. Har aldrig eldat med ved, men det luktar gott - både klyvningen och eldningen tycker jag.

Soffie sa...

Va fina bilder du visar...

Anonym sa...

Fina bilder o vacker utsikt verkar du ha med