söndag 16 mars 2014

Diverseavdelningen då.

Det ser ut som om Pysen ber alla dra åt skogen där, men allt han vill säga är ju att matskålen är tom, ser ni den hungriga blicken? ;)

Jo, han är speciell, 20 min efter denna bilden togs lade han sig på köksbänken med rund mage och somnade gott, gottegris är vad han är.

Vet väl inte om jag lyckades så bra med att föreviga skenet från ljuslyktan på skåpet, men jag är ganska nöjd ändå får jag väl säga, är inte så mycket för att planera mina foton alltför mycket, så det blir som det blir.
Ett "nice" sken att somna till om inte annat.

Våren i antågande då får man väl hoppas, inte så granna hus direkt, med så är de ju nästan antika också, man kan tro de är k-märkta för det tycks som om man inte får ändra på utseendet, fast tur är väl det då det skulle höja hyran med 89 % antagligen ;)

Tillönskar er en skön Söndag.

9 kommentarer:

Mia sa...

Nöjd katt = nöjd husse?

Jag planerar inte mina foton heller så bra, mest för att ha något att pryda bloggen med. Långt ifrån alltid det finns ett samband ens... ;-)

znogge sa...

Vilken häftig blick! Jag tycker att du lyckades kanonbra med ljuslyktan. Planering är inte alltid A och O!

BP sa...

Kattbilden är enastående! Duktig fotograf!
Skenet är mysigt och varmt, även om jag inte skulle vilja njuta av det från köksbänken;-)
Å som jag har sagt förut, jag gillar miljonprogrammets hus. Bor ju.i ett själv. Skulle inte vilja byta till dagens skolådor med insyn och dålig kvalitet. Dagens miljonprogram är inte i närheten av våra lägenheter tycker jag!
Ha det bra nu i solen. Här glassar den också:-)

Annalena sa...

Härlig bild på katten, man kan verkligen se att han är svältfödd ;). Visst är det märkligt hur tydligt våra djur visar oss vad de vill eller inte vill.
Ha en skön söndag :)

Mia sa...

Haha, älskar minen på Pysen, den är obetalbar!!! Mörkerbilden är ju hur skön som helst, inget fel på den tycker jag, riktigt häftigt sken :-)
Ha en fin kväll nu, kram på er!

Eva Trillian sa...

Pysen ser ut att tänka "kort, ska du ta kort NU - jag är inte road!"
Bra att maten kom fram till slut!
Ja, våren är allt på väg :)Så himla gôtt!

Soffie sa...

Hua han ser riktigt arg ut på den bilden:) härliga vår det är så underbart

Micke sa...

Ser ut som en katt som vet vad han vill. ;-)
sv:
Ja, så länge vi kan få huvudvärk är det ju ett bevis på att det finns något i det. ;-)

Visst har vi en gemenskap här i bloggvärlden! :-)

Ha en riktigt bra vecka!

aino sa...

katten och ljusskenet är ju toppenbilder! det kanske bor en liten fotograf i dig, trots att du verkar tycka motsatsen.
huset är väl rätt fint om det får behålla sitt ursprungsutseende. själv ska vi ju flytta in i ett liknande hus och renovera invändigt så nära ursprunget vi kan. dom flesta arkitekturtider har väl en charm… tror jag.
aino