söndag 23 mars 2014

Man undrar ju.

Jo, som BP undrade där, varför slåss ungjävlarna?

Ett antal gånger har det handlat om att någon av ungarna anser att den andra ska bedriva incestuösa handlingar med sin mor.
Och sen brukar drevet vara igång, sparkar och slag mm.mm.
Ja fan, man undrar ju ibland hur ens egna barn hade betett sig om man haft några, fast jag är glad att jag slipper den erfarenheten ;)

Helgen här då?
Jo, städade av min luxuösa takvåning på tre rum här i förorten under gårdagen och frugan stack iväg på barnpassningsuppdrag för barnbarnen, således tillbringade jag lördagskvällen i "gräsänklingsläge" på soffan kikande på tv-serien "Hem till Byn"...avverkade avsnitt 26 och 27 igår, kommer efter detta inlägg att fortsätta med ett par avsnitt till innan älskade hustrun behagar komma hem. ;)

Jobb i morgon igen ju, måndagar är den dagen jag kan ta mina raster som man ju ska, resten av veckan blir det på sin höjd en rökpaus varannan timme om man har tur, hur ska det bli när jag slutar röka?
Då får jag ju inga pauser alls.......jösses ;)



I morgon börjar mitt nya liv, ska börja ta med mig kameran varje dag i fortsättningen när jag går ut.
Kollade runt bland fotona här i den "nya" hårddisken, det är ganska tomt om man säger så....skärpning Guldkryckan.

Ha en fin avslutning på helgen alla ni där ute.

16 kommentarer:

Rantamor sa...

Är du på väg att sluta röka ??
Det går tro mig !!
Hem till byn var det ju ett tag sen man såg, men gillade den när den serien gick, och vi tittade stadigt varje vecka.

Glad att höra att du ska börja fotografera varje gång du går ut,
då får ju vi andra se din vardag...ja och helg med.

Här har våren kommit, Rantafar hittade en Wiskeytulpan igår som hade poppat upp ur snön...

Bra va ??

Tjingelingen från Rantamor.

Gubben sa...

Kul idé att fota varje dag. ser fram emot bilderna. Här har jag just nu satt igång diskmaskinen, ska börja plocka lite på altan och se om det lite går att plocka fram grill och utemöbler.
Ha en skön söndag imorgon kör vi ekorrhjulet igen:-)!

znogge sa...

Jag sticker ut hakan och påstår att många barn saknar föräldrar som kan vara just föräldrar. Gränssättande vuxna som har koll!

BP sa...

1000 tack för den länken:-) Herregud vilket språk det används idag:-( Snacka om annorlunda uppfostran då och nu. Ett sådant ordförråd hade jag aldrig fått använda hemma och inte i skolan heller.
Suck!
Att ta med sig kameran varje dag är en utmärkt ide. Min lilla Sonny är alltid med. Du kommer att se världen med helt andra ögon, jag lovar. Det är himla roligt att titta upp och ner och upptäcka saker som man annars aldrig skulle lägga märke till. Ska bli skoj att se resultaten här på bloggen:-)

bibbi sa...

Tack Micke för din omtanke :)

Så det är inte bara jag som glömt bort kameran.... Men jag ska försöka hitta laddaren till min och tills jag gjort det får jag fortsätta använda fånen... För härma dig det ska jag!

Jag tänker att barnen idag har rädda föräldrar och skolan får ju uppenbarligen inte ta i med hårdhandskarna längre... Då menar jag INTE aga....

Ja ja... Hur ska det sluta......

Du får ha en skön söndagkväll hälsar vi i Hova

bibbi sa...

Tack Micke för din omtanke :)

Så det är inte bara jag som glömt bort kameran.... Men jag ska försöka hitta laddaren till min och tills jag gjort det får jag fortsätta använda fånen... För härma dig det ska jag!

Jag tänker att barnen idag har rädda föräldrar och skolan får ju uppenbarligen inte ta i med hårdhandskarna längre... Då menar jag INTE aga....

Ja ja... Hur ska det sluta......

Du får ha en skön söndagkväll hälsar vi i Hova

Mia sa...

Visst är det som du skriver - att barn kan vara till enorm glädje, men även vara upphov till ångest, ilska, sorg. Det är inte lätt att vara förälder till en ung vuxen som hamnat snett i livet, oavsett om det gäller droger eller kriminalitet eller annan självdestruktivitet. Sällan vi snackar om sådant. Bara vi stolta föräldrar som förmedlar hur duktiga våra ungar är... ;-) I mitt yrke möter jag även den andra gruppen... ;-)

Ha en fin vecka med "dina" ungar! Jag hoppas de håller sig i skinnet.

Mia sa...

Lycka till med kameran, det är en sann vän ;) Kram på dig!

soffie sa...

tyvärr så saknar nog sånna ungar vuxentid med sina föräldrar!ha en bra ny vecka:)

Lotta sa...

Då har vi massor av bilder att vänta oss här hos dig. Ska bli spännande att se vad du tänker delge oss för trevligt!
Hoppas du också får en trevlig avslutning på helgen :-)

Camilla sa...

Kanske inte det är värt att sluta att röka ;)
Äntligen måndag. Och min jobbar helg är över. Nu ska jag vara ledig i två underbara dagar :)
Ha det bäst!

kalebass sa...

Vi lever i en märklig värld. Var skall det sluta. Människor verkar helt "vid sidan av". Föräldrarollen, arbetskamraten, livspartnern, ingen vet riktigt hur man "gör"...

bibbi sa...

Kikar in och önskar er en skön tisdagskväll!

Eva Trillian sa...

Sluta röka. Det låter bra :) Gjorde det själv en gång i tiden och det är jag tacksam för. Men det luktar fortfarande gott :/ efter 15 år. Så, stålsätt dig!
Hoppas det går bra med det dagliga fotandet :)

badtant.bloggo.nu sa...

Så då kommer vi att få se en massa roliga foton här då snart. Hoppas nu att veckan varit bra.
Hej svejs.

Peranders sa...

Hem till byn..? Två avsnitt dessutom? My God!