torsdag 6 mars 2014

Torsdagen avklarad.

Jo, verkar vara den tiden i skolvärlden då man tar ut ungjävlarna bland "civilister" av nån outgrundlig anledning, förmodar att det handlar om att de ska vänja sig vid just civilister, ett socialt experiment?
Måste vara så ;)

Men det har fungerat bra hittills, skridskor igår där undertecknad minsann fick visa att han kunde knyta skosnören, eller som i detta fall då skridskosnören, snören som en unge efter en sväng på isen återkom helt förtvivlad och förklarade att "det gått sönder".
Undrade så vad han menade tills jag kollade på skridskorna, ena snörets knut hade gått upp, eller "sönder" då...jodå...undertecknad ger ju garanti på utfört arbete och knöt den på nytt.

Fan va jag é bra ;)

Nu kommer fredagen på nytt, ska banne mig låsa in mig i lägenheten och bara slappa med en låda sockerdricka, några påsar ostbågar och en hög med DVD-filmer.
Det förtjänar jag ;)


Ha de gott nu så ses vi i helgen.




9 kommentarer:

BP sa...

Duktig pojk! Att knuta skridskosnören är ju uppenbarligen nå't speciellt, då ungen själv inte klarade det;-)

Om jag vore dig skulle jag nog lägga mig på sofflocket med starkare saker än sockerdricka, japp, det skulle jag;-)

Rantamor sa...

Men kan inte dina ungj..lar knyta sina skor ännu ??
Menar du att dom inte vill kanske eller är dom i dagisåldern ??
Synd att det inte finns skridskor med kardborre...eller kanske att det finns ??

Och jag håller med BP ...sockerdricka verkar som lite lågt...en fredagkväll !!

Tjingelingen från Rantamor.

Susanne sa...

Du är en hjälte.

znogge sa...

Vilken bravad ;-)

Ha nu en fin helg!

annika sa...

Åh, knyta skridskosnören är...pest. Det ska dras åt så hårt ända nerifrån och sedan ska man knyta så snörena nästan skär in i händerna...Å det ÄR svårt för ungarna att knyta, det ska som sagt dras åt ordentligt.
Vi har skridskoplan på skolgården så vi har fostrat en del spelare. :) Alexander Edler t ex. Men hans skridskor har inte jag knutit.

annika sa...

Åh, knyta skridskosnören är...pest. Det ska dras åt så hårt ända nerifrån och sedan ska man knyta så snörena nästan skär in i händerna...Å det ÄR svårt för ungarna att knyta, det ska som sagt dras åt ordentligt.
Vi har skridskoplan på skolgården så vi har fostrat en del spelare. :) Alexander Edler t ex. Men hans skridskor har inte jag knutit.

Gubben sa...

Nu är det fredag och ledigt! Skönt bara slappna av och ta det lugnt ikväll.

Rantamor sa...

Tänkte bara titta in en kort stund och önska dig en trevlig lördag...
med din sockerdrickaback ????

Tjing.

Snejky sa...

Härligt att de har dig med som fixar & donar...
En favoritlåt detta, mycket bra...
Du e värd massa mys, grabben..
Krama varandra...