lördag 31 maj 2014

Lite lördagsnöje då.

Nä..har min vana trogen egentligen ingen lust men ikväll ska jag, min osociala jäkel, gå på 60-årskalas.
Oh hujeda mej ;)
Men det kommer antagligen att bli kul, som det ju så ofta blir, trots min ovilja att ge mig utanför dörren numera
.

Hoppet om ett telefonsamtal från STHLM mitt under kalaset gör ju att man står ut...tipsgeneralen ni vet...har ju gett mig den på att det minsann är min tur att ta hem storvinsten denna afton likt alla andra som denna kväll spelar på lotto.

I övrigt så fortgår livet som det ska antar jag, vi närmar oss semester ju, ja, jag vet, har skrivit om det några gånger redan denna sommar, men jag är en tjatig person, speciellt när det gäller trevliga grejer ;)
Planerna för nämnda semester är ett "levande" projekt som ändras allt eftersom tiden går, men Tyskland är en del av det som är "hugget i sten"...4 dagar blir det hos polarn där borta så man kan ha en "bas" att utgå ifrån om inte annat i jakten på "goda drycker".

Inspekterade just sparkapitalet och inser att det ekonomiskt nog kommer att bli en fin semester trots en del oplanerade utgifter sista månaden här.
Sen återstår väl att se hur vädret blir förstås...men..det skiter jag i...bara jag slipper gå till jobbet så är jag nöjd.

Ytterligare en bild av utsikten från Skansen Kronan.

Men nu får jag förbereda mig för kvällens begivenhet.

Ha de gott.








2 kommentarer:

BP sa...

Skoj med en minisemester i Tyskland. Hoppas ni har tillgång till bil för importen av alla dryckesvaror alltså:-)
Å vilken fin bild du tog från Skansen Kronan, mera sådant tack!

Å vad billigt det är att åka kommunalt i Göteborg. Här får vi punga ut med 790 spänn varje månad. Å då tycker jag just nu väldigt synd om alla som använder pendeltågen för att ta sig till och från jobbet. Problem både norr- och söderut den här veckan och nästa.
Tur att man ha skrället som heter Roslagsbanan att ta hem;-)
Ha det fortsätt bra den här helgen och enjoy ikväll.

znogge sa...

Vi var ganska så nyligen i Tyskland så för vår del blir det nog ingen repris än. Men visst kan man fynda mycket gott och billigt där :-)