lördag 2 augusti 2014

Full fart på surfen då.

Jodå, nu är det full fart på "surfen" här efter att grejerna anlände i torsdags.
Så nu kan jag sitta på badrumsgolvet och surfa på badrumsinredningar samtidigt, inte för att det är så bekvämt kanske, men jag "kan", så det så ;)

Blev ett litet "stadsbesök" idag ju, hjälpte grannen med inköp av ny dator medan frugan gick på "Ö&B".
"Ö&B" där ja...fy i helsike vad jag saknar den gamla reklamen på tv...vadå "katshing"?
Så låter det banne mig inte när jag handlar billigt...blir mest en lättnandes suck ju.
Man borde starta en FB-sida för detta..."vi som vill ha tillbaka den gamla reklamen för Ö&B".
Är det bara jag som reagerar på detta vis?
Förmodligen...eller?

....................................................................

Undrar hur många man kommer höra på jobbet som uttrycker glädje över att "komma igång igen" på Måndag?
Mig kommer de dock att finna marscherande runt skolan med plakat där kravet på tidig pension för Guldkryckan står i röd text med svart bakgrund.
Tror banne mig jag ska hungerstrejka varje dag på arbetstid tills detta beviljas...jösses va smal o snygg jag kommer att bli ;)



Ha de gott nu.

9 kommentarer:

Eva Trillian sa...

"Skönt att komma igång igen!" Ja - vi ljuger så vi tror oss själva, det är väl det som är grejen ;)
Ser fram emot nyhetsinslaget med dina skyltar i rapport på måndag kväll ;) Vem vet, jag kanske följer i dina fotspår veckan därpå och så har du startat en trend! :) Inte tokigare än någon annan diet ;)

BP sa...

Grattis till toa-surfing-möjlighet:-) Själv har jag t o m bloggat inifrån ett vattenfyllt badkar, bara för att!
ÖB reklamen har jag missat.
Ingen vill nog tillbaka till jobbet på riktigt, man låtsas liksom bara, men eftersom man ju måste ha nå't att äta på bordet så gör man det i minst 40 år ändå. Tur att man (?) har ett roligt jobb att gå till.

Å du, IQ är världens bästa program. Maken och jag har nog inte missat ett enda avsnitt:-)

Veiken sa...

Hahaha! Ja, du kommer att bli smal som ett streck och ingen kommer att bry sig om strejken. Det är bara att hugga i från och med imorgon! :)

badtant.bloggo.nu sa...

Jag tror att jag ska ta efter din ide med att strejka. Känns inte bra i magen då jag tänker på att semestern är över redan.
Ha det bra i allafall.

TantGlad sa...

Härligt kunna surfa igen.
Du. ..Jag håller med dig om Ö&B . Visst var den kul.
Vilken tjusig ståtlig kisse.....lite mallig åxo hehe.
Må så gott nu och Ha en fin dag.

Första året i Hjo sa...

Klart det är skönt att komma igång. Slå dank får man göra som pensionär - tror du bara, vänta och se.

christel sa...

Gjort första dagen idag......tror jag är lite chockad ;)

Gubben sa...

Vilken smart idé för att gå ned i vikt:-))! Jag hänger på då jag också vill gå tidigare i pension samt behöver gå ned några kilon.

Mia sa...

Jadu Micke, det ska inte vara för lätt här i livet...Nästan två veckor kvar på min ledighet och jag har redan börjat gruva mig! Men är oerhört glad att jag slipper jobba de här heta dagarna.
Ha det nu så gott, hälsa frugan o missarna :)