söndag 17 augusti 2014

Nya tag då.

Så sitter man här en Söndag igen och hoppas på att det blir "andra bullar" på Onsdag. :(
187 miljoner blev nån lycklig sates inkomst igår vid lottodragningen...grattis då...jag är ingen dålig förlorare...bara lite ;)
Nya tag på Onsdag....häpp.

______________________________________________________________________

Regnet öser ner på utsidan av vardagsrumsfönstret, jo, utanför alla andra fönster också förstås, kort sagt, läge att dra ner persiennerna och för sin inre syn se palmer och varma badstränder utanför sitt "inre fönster" riktat ut mot civilisationen.
Men jag skiter i det, regn är också ett väder, bara att acceptera.

_______________________________________________________________________

I morgon är det dags igen, första hela skolveckan för alla 450 ungar på skolan, återstår att se hur det går, har ännu inte haft så mycket med de "nya" fyrorna att göra, de som en efter en kommer att fylla fritidsavdelningen under de närmsta veckorna, har träffat två av dem men i morgon tänkte jag kila upp till deras korridor, hann ju inte det förra veckans två dagar så nu får det vara dags för det känner jag.

Men nu blir det soffan...ha de bäst. :)



(En av våra bildsalar)

11 kommentarer:

BP sa...

Du laddar med andra ord upp som vanligt;-)
Hoppas du får en bra och givande vecka. Du kan ju avrapportera då och då;-)
Bilden du la upp är suveränt fotad!

znogge sa...

Själv vann jag 20 kronor på lotto så nu har man sitt på det torra ;-)

Eva Trillian sa...

Är det inte liiite onödigt att en person får vinna en så stor summa? Schysstare att låta fler vinna en något mindre summa ... tycker jag ... som också vill ha en chans ;)
Lycka till imorgon! :)

Nina Warglycke sa...

Soffan är bäst... fram för mer soffa till folket!

Micke sa...

Ja, då är vi i ungefär samma sits. Regnet öser ner utanför fönstret, alla skolbarnen kommer att ramla in i veckan och det blev inga härliga miljoner till att starta ett nytt liv den här gången heller. :-/
Nåja, livet går ju vidare. :-)
sv:
Ja, så mycket sommarkänsla är det ju inte just nu, men det ändras förhoppningsvis. :-)
Nu sprang helgen förbi snabbt, full av action, så nu ställer vi in siktet mot nästa helg. :-)
Ha en bra vecka!!!

Herr Nilssons Fru sa...

187 mille, ja de är ju en nätt liten summa. Vilken känsla att få ett sånt samtal :)
Så de e dax för skolstart igen. Jag har dålig koll på sådan nu, barnen gick ju ur för länge sedan och barnbarnen har ju inte börjat ännu.
Snygg bild där på slutet.
Kramiz o go start på nya veckan. Hoppas de inte blir för mycket nederbörd.

Anonym sa...

Godmorgon och ha en bra vecka

badtant.bloggo.nu sa...

Ja det är nog klokt att du laddar batterierna för det som komma skall. Ha nu en riktigt fin Måndag och fortsättning på veckan med alla barna.
Kram på dig.

Lotta sa...

Trevligt med nya ansikten att bekanta sig med, hoppas det är en trevlig årskull. Det kan ju växla det där från år till år minns jag från mina år i skolans värld.
Ladda på!

Ha en fortsatt bra dag :-)

Första året i Hjo sa...

Regn är också ett väder - rätt. Bra vecka med nya barn år vi hoppas.

Soffie sa...

Tjo jag vann i lördags,fick 5rätt och två på jokern 😄jag behövde bara betala 19kronor då jag förnya min femveckors,
Mena tutans att man inte kan få liiiite mer någon gång eller varför inte mycket mer😜