onsdag 13 augusti 2014

Så var vi igång igen.

På kneget alltså...visst...jag och några till har ju vårat sen ett par veckor nästan, men idag kom de flesta lärarna på plats och plötsligt skulle det flyttas skåp fram och åter varvid ett par skolvärdar fick ligga i ordentligt.
Själv har jag ju utvecklat ett sjätte sinne för det där..är det jobb på gång så kittlar det lite under vänster hälsena varvid Guldkryckan försynt med ett snett leende plötsligt får enormt mycket att göra, det märker man på hur snabbt han rusar genom korridoren på väg mot okända mål ;)


"Lat man dör långsamt" som det står i bergspredikan och jag planerar att leva jättelänge ;)

Men jag har ju mina knoddar där då, så jag har att göra i alla fall.
Idag blev det innebandy igen, eller vad det nu heter, min kollega som skulle vara min medspelare fick förhinder och där stod jag och spelade själv mot två knoddar, 15-4 slog de mig med...får väl skylla på mitt onda knä då som var resultatet efter gårdagens match då jag dessutom fick mitt indianska namn: "Enbenta kängurun som hoppar som fan".
Men kul var det hur som helst.

Men i morgon är det upprop..och sen är det snart som vanligt igen..fullt upp med andra ord.

Pysen säger hej...jag med...vi ses.


8 kommentarer:

Veiken sa...

Jag som har ständigt kompledigt tycker att det är skönt när folk börjar jobba så det blir lite tomt ute på gatorna! Jag tänker också leva länge.... Hahahaha

BP sa...

Hahaha! Försöker hitta några likheter mellan en enbent känguru och dig. Det tål att funderas (länge) över;-)
Jag spelade ju fotboll, men under vintrarna tränade vi innebandy. Minns att tränaren blev vansinnig på mig då jag aldrig förstod att man inte fick glidtackla...
Toppenbild på Pysen förresten. Han ser väldigt fundersam ut - tror han tänker också på liknelsen mellan dig och den enbenta kängurun;-)

Anonym sa...

kärt barn har många namn

znogge sa...

Ha ha, så ska en slipsten dras :-)

Första året i Hjo sa...

Bra namn. Men här undras lite försynt om det verkligen är indianskt? Kanske aboriginskt? Spela roll.

Eva Trillian sa...

Gillar både ditt indianska namn och förmågan du har - den som känns vid hälsenan! En del har då fått nyttiga gåvor!
Mvh,
Hon som Hukar Bakom Datorskärmen Syns Knappt Alls

Mia sa...

Jaha, då var det sommarlovet överstökat, fort gick det förstår jag....Nåja allt roligt varar ju inte för evigt ;)
Jag gör min sista lediga helg nu efter hela tre veckors ledighet men jobbar ett bröllop i morron, så på söndag gör jag INGENTING!!!!!
Ha det nu så gott, kram till er!

Gubben sa...

Är ute vid stugan sedan några timmar och det är kanon skönt. tror katen är nog den som saknat det mest han springer fram och tillbaka i sitt 20 meters koppel och tycker livet är underbart.