fredag 19 juni 2015

Trevlig stund på stan.

Jo...avslutade ju veckans arbete med att ha vad som kallas en "bloggträff"....fast nu är det väl mera någon som är på väg att bli en riktig vän.
Det är så gott att kunna träffa nån och faktiskt prata om viktiga saker i livet...inte bara prata strunt...ja..fan..det kan man väl göra också förstås...eller strunt och strunt....ni fattar nog hur jag menar.
Vi har ju lärt känna varandra genom bloggsfären...ett bra sätt att lära känna någon...ett komplement till "IRL" kanske man kan kalla det.
Hur det än är med det...trevlig kille det där....en av de bästa. Rekommenderar hans blogg. "Lennarts Notebook"



Var ju i god tid till detta möte igår...efter att ha målat några sådana här tre gånger på kneget (Målade inte penisar, jag täckte det bara med färg):
så bytte jag om och tog vagnen ner till stan.
Lunchen hade jag missat så det blev en tur till "Höglunds grill", ett av mina favvoställen:
Fick lite sällskap där vid uteserveringen:
Förstod aldrig var de kom ifrån..tills nån sa att de faktiskt kan flyga...vingarna borde ju ha upplyst mig om detta förstås ;)
Men ändå...mitt i stan bland bussar och spårvagnar?


Synd på vädret igår...och idag......det är ju midsommar..en typisk sådan utan sol och värme...men man är ju van...bara att bita ihop, äta gott och dricka gott med nerdragna persienner och intala sig att man är på nån varm och solig sommaräng, med stark inlevelseförmåga och lite "alkoholhaltigt" innanför västen så ska nog detta projekt ros i hamn ;)

Glad midsommar på er.


11 kommentarer:

Unknown sa...

ja här är det inge kul väder

Eva Trillian sa...

Glad midsommar, Guldkryckan :) oavsett väder! Man är ju ledig - det räcker långt!

Herr Nilssons Fru sa...

Ja de e minsann inte bara ut i verkliga livet man kan finna nya vänner. Bloggvärden ger mycket - så kul ni blivit så bra vänner även utanför datorn, härligt.

ja nu firar vi midsommar, med eller utan regn :)
Önskar en kul o skön midsommar helg.

Kramiz

Mitt lilla face sa...

glad midsommar och tack för dom fina komentarerna

BP sa...

Du är ju duktig på att måla, så dessa snoppar hade mycket väl kunnat vara dina alster;-)

Åsså bara älskar jag bilden med änderna (eller om det är gäss). En väldigt ovanlig syn mitt i stan. Å du, jag visste inte heller att de kunde flyga - oooooops. Du och jag lär nog förbli asfaltbönder livet ut;-)

Kul med träffen och att ni klickar:-)

TantGlad sa...

Så kul att träffa någon bloggkompis på riktigt. Roligt när man kan snacka om allt åxo. Det låter härligt.
Vilka tuffa pippin. Där går dom och spatserar mitt i stan. Vilka tuffisar.

GLAD MIDSOMNAR TILL DIG!

Semester & Mat sa...

Ja att lära känna varann genom en blogg måste vara lite speciellt, men också kanske lättare än i verkligheten.
Man öppnar sig rätt mycket i sin blogg, kanske mer än vad man gör om man fikar med några vänner - ja om man får någon syl i vädret då förstås ;)

Ha en fortsatt trevlig midsommar!

annika sa...

Kul med en ny kompis pga bloggandet! Vädret kan vi ju tyvärr inte göra något åt. Fast här var det riktigt skönt igår, i allafall i jämförelse med vad som varit senaste veckorna. Ha en fortsatt go helg bakom persiennerna! :)

znogge sa...

Tack och det samma i elfte timmen!

Amanda sa...

ja det va lite tråkigt väder på midsommar :/

sv: du har så rätt :)

Lennart sa...

Du är en härlig kille! Det är därför jag tycker att vi måste träffas oftare. Vi får höras av under juli, när vi är lediga. En öl och en matbit någonstans måste vi fixa till. Känns så skönt att prata med dig, det sa jag till frugan när jag kom hem och hon tyckte att det var synd att hon inte kunde vara med.