måndag 10 augusti 2015

Lite måndagsbestyr.

Ja vad gör man?
Man vaknade på morgonen och så var den dagen förstörd liksom...inte blev det bättre när man hörde att kollegan minsann varit på gymmet innan jobbet......hujeda mej säger jag bara...vilka människor det finns va?

Fast det så klart..har man ungar är det kanske svårt att hinna med nån träning efter kneget...jag har inga ungar jag men jag skiter i träningen ändå...fb måste ju "underhållas" och soffan måste inspekteras en timme efter middagen..den kan ju ha gått sönder på de timmarna den har lämnats obevakad ;)

Nä sjuttan...vilken lat lite jäkel man är...fast jag föredrar att kalla mig "livsnjutare"...så det så.

Jo...man är igång igen...inga ungar ännu och först på Onsdag ska all personal vara på plats...bara några få som dök upp idag..en och annan fick vända hem igen då de absolut inte skulle vara på plats...tack och hej liksom...ett misstag jag definitivt aldrig hade utsatt mig själv för...hade sett det som ett personligt misslyckande att komma till kneget av "misstag"...uj uj uj...hemska tanke.

Tillönskar er alla en superb vecka....ha de bäst.


10 kommentarer:

annika sa...

Jag började 6.30 så jag tränade inte heller före jobbet! :) Men en liten kvällsprom har jag unnat mig, solen skiner ju!
Ha en bra vecka!

BP sa...

Ja antingen är man en soffpotatis eller så är man himla hurtig. Kan väl säga som så att jag aldrig i hela mitt liv har tränat före kl 18:00. Å då var jag betydligt yngre om man säger så. Å springa på ett löpband har jag heller aldrig gjort. Men långpromenader med ett fik/en pub i sikte gillar jag faktiskt.

Att komma till jobbet frivilligt trots att mån egentligen fortfarande har semester tyder ju på dålig koll. Det har då alrig hänt mig heller trots att jag alltid haft toppen jobb som jag gillade.

Önskar dig också en fin vecka - under rådande omständigheter alltså;-)

znogge sa...

Jag har också flera hurtfriska kollegor som är på gymmet titt som tätt och egentligen borde jag nog ta mig själv i kragen. Fast inte just i dag...

Ha en bra kväll!

Semester & Mat sa...

Nja gymmet på morgonen är något jag bara provat en gång. Alla säger att det är ett bra sätt att börja dagen, man blir så pigg och så vidare.
Vet inte om jag då tog ut mig helt, var ju helt slut och konstig hela dagen tyckte jag ;)

Ama de casa sa...

Jag tycker faktiskt att kollegan (och alla andra) som tränar före jobbet helt enkelt får skylla sig själva! Sammalika med dom som tränar efter jobbet. Eller under.
Nej, tacka vet jag promenader! :-)
(Och soffan ;-) )

Mia sa...

Nej träna innan arbetsdagens början har jag nog aldrig gjort när jag börjat på morgonen. Någon måtta på dumheterna får det vara... ;-)

Önskar dig en fin uppstart på terminen!

Rantamor sa...

Ja du Rantafar han konstaterade när jag lade upp en halvnaken bild på han på bloggen, att denna vackra kropp hade då inte vistats en timme på något gym, den har han byggt upp alldeles själv...
=) =) =)
Vi traskar ju en hel del i skogen på jakt efter svampar och bär, en trevlig motionsform.
Sen blir det ju en hel del fiske...också en bra motionsform.

Jasså du får sällskap av lärarna i morron, det känns väl tryggt...eller ???

Ha en fortsatt finfin vecka.

Tjingelingen från Rantamor.

badtant.bloggo.nu sa...

Jag blir svettig bara jag tänker på att träna innan jobbet. Börjar ju kl 6 hela veckan. Men en runda bland Blåbärsrisen blev det i allafall.
Kramen

Gubben sa...

Håller med om att motionera på morgonen innan arbete, till vilken nytta?? Går till bilen varje morgon. Det måste väl var att motionera lite?

Susanne sa...

Hihihi, va olika vi är. Jag tränar ca 5 pass i veckan (även på semestern), blir rastlös om jag inte rör på mig.