lördag 5 mars 2016

Det där med bekvämlighet.

Då kan det vara skönt med en ny "kompis" som hjälper till lite:

Får jag lova att presentera vår nya städhjälp....fast jösses va jag fick plocka undan grejer...speciellt sladdhelvetena...vet inte hur herr/fru städare såg på dem riktigt men lampan för att "trassla loss sig" lös....nu ska jag bara få tag i en skurmaskin också som åker runt o tvättar golvet.
Men damma möblerna får man nog göra själv i fortsättningen också....arbetsskygg? moi?....absolut inte ;)

Men rolig maskin var det....vi män och våra leksaker ;)


Det var ett tag sedan min hälsa var något att hänga i granen...men nu är det ok igen.....så nu ska jag försöka få lagt lite mer tid på denna blogg och övriga livet.


Tillönskar er en skön fortsättning på helgen.



12 kommentarer:

Ejris sa...

hahahah JO ibland skulle jag vilja ha en sån dör som gick runt runt men antagligen skulle hunden bli skit skraj så jag hoppar den..men pryar är kul även om man e Tant =)

Gubben sa...

Så nu är det bara att ta en öl medans maskinen sköter srädningen☺

FREEDOMtravel sa...

Det verkar ju bekvämt! Men blir det verkligen dummsuget i hörnen (där allt dammet är) men en sån...?

BP sa...

Japp, en städrobot! Vilken härlig leksak. För städa själv är ju öken. Kul med en kompis som gör det är en, eller hur!!!? Glöm nu bara inte att döpa honom (fördet måste vara en han såklart) så att han håller längre;-)

Bra att du har för avsikt att blogga lite mera. Helst klart dags för det:-)

Semester & Mat sa...

HAr kikat lite på sådana inne på vissa kedjor, men tar de verkligen upp skräpet man stör sig på så som grus och brödsmulor?
Dammråttorna kan jag stå ut med, värre är det när man går barfota och känner vissa gruskorn...

Per-Anders sa...

Gissar att en sån där är ganska dyr. Frågan är hur mycket arbete den besparar om man måste gå och plocka undan från golvet innan den börjar städa.

Lotta sa...

Vilken trevlig kompis du skaffat dig! Ska nog skriva en sådan på min önskelista kommande högtidsdag. Då kan jag ju lägga min tid på trevligare saker. Så bra att du snart är på tå igen.

Hörs!

👍😉😃

kalebass sa...

Välkommen tillbaka, först o främst! Och lycka till med prylen. Jag är också mycket för det här med prylar... Skulle för min del bli alldeles för mycket att plocka undan varje gång.

znogge sa...

Sonen fick en sådan men den levde inte upp till förväntningarna alls :-( Härligt att hälsan är bättre!

Lennart sa...

Hur klarar en sån där mackapär trösklar? Rullar den över själv eller måste man hjälpa den? Ber om ursäkt att jag inte skriver mycket själv, eller tittar in så ofta till dig och BP. Min dator är beter sig fortfarande galet. Satt uppe till 3 i lördags natt. Gjorde en massa återställningar osv. Till slut var den bra. Trodde jag. På söndan var den knäpp igen! Mapparna som den raderade hittade jag aldrig. Bara borta! Inte hjälper det heller att jag ställer mig ute på balkongen en natt och bara skriker upp i natthimlen. Blir antagligen intagen då.

Krönikören sa...

Det där är nog en bra städhjälp. Skulle vilja ha en både inne och en ute till det där gröna. En kompis håller på att på knäpp på sin, den rymmer och har sig. Gärna mitt i natten. (Antagligen har hon det superdammigt hemma, men jag har inte velat säga det ;)).

Eva Trillian sa...

Hoppas kompisen sköter sig! :)
Önskar dig en fin helg!