måndag 21 mars 2016

Kort vecka.

Jo...laddade ju upp i helgen inför dessa fyra dagar innan påsk....men fy i sjuttsingen va trött jag var/är idag.
Men nu är ju våren ändå här och om jag nu inte minns fel så brukar jag bli jäkligt trött sista veckan innan en längre ledighet.
Jovisst är det så, det kostar att ligga på topp om man säger så. ;)

Mycket film har det blivit sista tiden, är nu mitt inne i den danska klassikern "Matador" från slutet av 70 och början av 80-talet.
De flesta har väl sett den och som "tv-serie-nörd" är jag ju bara tvungen att ha den i min DVD-hylla.
Men nu köper jag nog inte mer på ett tag...har ju lite "spelande" att avverka också. ;)

Men nu ska jag ladda upp för dessa sista tre dagar.....ha de gott allihopa.

16 kommentarer:

Per-Anders sa...

Patroner istället för påskfjädrar. Spännande påskpynt!

znogge sa...

Matador är bäst!

Trevlig kväll!

Mia sa...

Ladda litet till så är ledigheten snart här även för dig! ;-)

Rantamor sa...

Konstig påskpynt du har , tro om du inte har missat fjädrarna ??
Håll ut nu tre dagar kvar sen har du påsklov, och jag hoppas att du får en bra sådan.
Du har ju haft det rätt tufft senaste tiden så inte undra på att du känner dig trött, man får vara trött ibland.

Tjingelingen från Rantamor.

BP sa...

Härligt påskpynt! Inga äckliga gula, rosa och gröna fjädrar där inte! Eloge:-)

Kort vecka låter ju aldrig fel om man säger så, å tröttheten är ett klart och tydligt (medel-)ålderstecken. Jag vet;-)

Svar: Skippa kameler! Fy f*n vad de luktar illa. Men att kolla ett kamelrace är coolt;-) DS.

Susjos sa...

Har faktiskt inte sett Matador, men har ju hört talas om den!
Ja, snart är det ledigt för många, men inte för en skiftjobbare. På igen på onsdag natt..det är bara att bita ihop!
Glad Påsk!

badtant.bloggo.nu sa...

Ja du laddar då verklign ordentligt inför Påsken....Visst känner man sig extra trött då man vet att man har en ledighet framför sig. Njut nu av din ledighet och ät och drick gott, det ska då jag göra.
Påsk kramen

badtant.bloggo.nu sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Guldkryckan sa...

Tackar för tipset.

Semester & Mat sa...

Jag har istället fått mig någon konstig energi, vet inte vad det är med mig...

Veiken sa...

Jag tillhör den lilla delen av befolkningen som inte sett en enda minut av Matador. Har ingen aning om vad den handlar om, även om titeln verkar spansk!
Hoppas att du får ett riktigt härligt lov/ledighet :)

Eva Trillian sa...

Visserligen är det skott år va, men ... är inte det där att ta i? ;)
Hoppas du klarade dig ända fram till ledigheten utan att klappa ihop - eller till någon!

Veiken är inte ensam om att inte ha sett Matador - vi är nu, officiellt, åtminstone två! :)
Önskar dig en fin påskhelg!

FREEDOMtravel sa...

Åh Matador kommer jag ihåg! Den var bra! Önskar en fortsatt fin påskhelg!

annika sa...

Matador har inte heller jag sett...
Här har vi påsklov efter påskhelgen så långhelgen följs av lite lugnare arbetstempo på fritids. Inga skolmåsten att ta hänsyn till!

Gubben sa...

Ha det en bra Påskhelg!

Veiken sa...

Jag antar att skolan är i gång och att du är i full fart nu! Ha det jättebäst!