söndag 13 mars 2016

Semesterplanering.

Jodå..är redan igång med planeringen här, vissa resor måste bokas långt i förväg och vi är sent ute för vår vision inför just ett speciellt resmål.
Skulle det vara fullt så är det väl bara att dra till Spanien en vecka eller två, har ju aldrig varit där, frugan tycker att jag måste vidga mina vyer och inte välja samma resmål varje gång, Kreta, men nu är det ju nåt annat vi siktat in oss på iallafall.

Så har man då investerat i en ny spelkonsol här:

Spelträsket...."here i come again"....frågan är om jag kommer ha tid att arbeta de närmsta månaderna ;)
Många år sedan jag fördrev min tid med sådana här grejer....kul.....inspirationen har jag fått av barnen på kneget, det knepiga är att de enligt vad som står på fodralen inte har åldern inne för att spela dessa spel.
De flesta ungar spelar dessa spel iallafall....ganska våldsamma spel enligt min ringa mening....förstår att det är åldersgräns på dem.
Men hade jag varit i deras ålder idag hade jag också spelat, "thats how it goes i guess".


Men nu får det bli lite vila....ny vecka på ingång.

Ha de bra och ta hand om er.



11 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Det man inte får göra/se/spela är väl det alla ungdomar i alla tider helst velat göra/se/spela ;)
Hoppas ni inte är allt för sent ute med planeringen och kommer dit ni vill! :) Ser själv framemot London i augusti!
Önskar dig en bra ny vecka!

Susanne sa...

Jag har nog nästan gjort allt innan man hade åldern inne med reservation att det enda tv-spel som fanns var tennis och det kändes inte så våldsamt.

Susjos sa...

Jo, nog är det så! Sönerna spelade nog spelen innan de hade åldern inne...
Ah, underbart att planera semestern...vi är ju snart där,tiden går fort! Vi planerar för fullt...

BP sa...

Spel har aldrig varit min grej, troligen för att jag inte var bra. Torskade alltid...

Kul med semesterplanering. Ska bli spännande att se vart ni hamnar. Du verkar ju inte vara så värst förtjust i att resa bort, så det är bra att frugan pushar.

Spanien kan jag bara rekommendera (dock inte mitt i sommaren då det är 40 grader). Allt är löjigt lyxigt och löjligt billigt. Jag menar när åt du en utmärkt lunch på restaurang senast för 40 kronor... Eller när köpte du en enliters flaska whiskey senast för en hundring. Å då menar jag märkeswhiskey.

znogge sa...

Semesterplanering är alltid lika trevligt! Visst är Kreta fint men det finns ju så många andra resmål att uppleva. I sommar åker vi till Skottland så det blir väl en whisky eller två ;-)

Semester & Mat sa...

Kreta ska vi till direkt efter skolavslutningen, vilken tur i ordningen vet ja inte riktigt nu men säkerligen femte eller sjätte.
Fint ställe!

TantGlad sa...

Semesterplanering låter kul och längtansfullt. Alltid roligt att ha nåt att se fram i mot.
.in G och jag satt framför köksbordet och planerade lite hur sommaren skulle kunna bli i kväll. Men oftast blir det ju inte alls som man tänkt sig.
Ifjol då bokade jag in massor av sol å värme. Gissa vad jag fick?.....eländes eländes. Det vart kallt som bara den . Sen visade sig knappt solen. Jag sprang ut på altan så fort solen kom fram....Men tydligen vart den rädd för mig då jag kom ut, och stack å glömde sig igen.
Ack ack vilken sommar det var ifjol.

Nåväl...tror jag kom in på nåt helt annat nu.
Hursomhelst så önskar jag dig en fin ny vecka.

Kram från mig

Krönikören sa...

Så sant, dags att planera semester. Tack för påminnelsen!

Svar: Där ser man. Blir nyfiken och undrar vilken tjänst du använder?

Tack detsamma!

Carita Liljendahl sa...

Nä men va - hålle) du på och krigar på fritiden?
--- menar spelen :-)

Veiken sa...

Vi är ett dataspelsfolk i det här landet. Jag tror att alla spelar på ett eller annat sätt. Om man har en dator vill säga! :)

badtant.bloggo.nu sa...

Halva nöjet är ju att planera semester resan. Jag håller mig till att spela Betabet på telefonen.
Ha nu en fin avslutning på den här veckan.
kramen