torsdag 21 juli 2016

Hemma igen.

Jo, kom ju hem till svensk högsommar, svettas som en köttbit i stekpannan här i kökshelvetet.
Var absolut roligare att svettas i Spanien ;)

Min resväska blev mosad i hanteringen av flygbolagen, fick en ny på plats direkt, uppskattas verkligen.
Fast sju paket cigg av...ehh...ransoneringen (blev några till som "ramlade" ner i resväskan, fast säg inget till nån) "knösades" lite....men lugn, bara lugn, de går att röka...hallelujah ;)

Här i Göteborg pågår Gothia cup....fotbollsturneringen ni kanske känner till...således inte en vecka för guldkryckan att åka ner till stan...fullt på alla vagnar om man inte som jag blänger brutalt på ungjävlarna så de flyttar på sig....eller så tycker de jag ser gammal ut och lämnar plats för mig....så jävla gammal är jag inte...ungjävlar ;)

Nä...kul för dem att få kicka lite boll, bättre än att ställa till det på stan varthän de än bor :)




Katterna välkomnade oss...de har nog saknat oss lika mycket som vi saknat dem.

Nu tar vi resten av semestern här då....ha de gott därute.

6 kommentarer:

znogge sa...

Välkomna hem! Skönt att det löste sig smidigt och bra med resväskan. Kan tänka mig att ni varit saknade!

Susanne sa...

Välkommen hem. Var på semester en gång i Gbg under Gothia Cup, det gör jag inte om. Knökfullt precis överallt.

BP sa...

Välkommen hem till högsommarvärmen:-) Efter att ha varit i Gran Canaria behövde du ju inte ens acklimatisera dig här hemma, eller hur;-)

Osis med resväskan, men grattis till en ny! Å vilken tur att ciggisarna klarade sig. Vi brukar alltid också ta med oss lite extra rationer av alkohol (inlindade i smutstvätten). Undrar om flaskorna hade klarat mosningen...

Gothia Cup älskar jag. Har bevittnat den två gånger och stått på Heden. Båda gångerna hade jag dessutom tur med vädret. Älskar Göteborg och stadens vänliga invånare. Betydligt mindre stroppiga än nollåttorna sägs det;-)

Hemliga Helga sa...

Välkommen hem!

Eva Trillian sa...

Jomen, välkomna hem då :) Du ser vilket väder vi kämpat på att fixa så ni får tid att acklimatisera er! :)
Stan full av barn - jo, jag var på väg nedåt ... men det får n og vara det ill Gothia är över!

Lennart sa...

Även jag är hemma igen nu efter en underbart härligt besök i Norrland. Hann även med ett besök till Lycksele. Satte mig på tåget i går kväll för att åka hem strax efter nio i Vindeln. Lucas och Lars körde mig till stationen i går. Tyvärr så finns det visst inte någon klimaanlage på vår tåg (förlåt min tyska, glömmer alltid vad det heter på svenska) = Bastuvärme. Svenska folket kräver visst inget sånt? Det har jag hört av en högt uppsatt man på Volvo. Svenska folket tycker visst annat. Det behövs bara en fläkt i bilen.
I alla fall, jag åkte 14 timmar på ett nattåg till Göteborg och luktade skunk när jag kom fram. Hade bara tunna byxor och t-shirt på mig. Du anar inte vilken härlig vecka jag har haft. Jag har inte bara badat tillsammans med Annika, jag har även gått runt i hennes hus och sett HELA hennes samling med Mötley Crue. Jag är imponerad. Värmen där och alla bad vi gjorde... jag klagar inte alls. Det var härligt trevligt och kostade mycket mindre än en resa utomlands.
Jo en sak till. Jag och Annika har samma frisyr, 4 mm.
Vindelälven var inte alls kall. Det kändes helt ok, faktiskt skönt. Vi plaskade runt där för fullt.