lördag 29 juli 2017

Helg.

Regnet utanför roar sig med att åka sidledes förbi köksfönstret...på ren svenska då...det är ett riktigt skitväder här i Göteborg.
Men vad gör väl det när man kan sitta med en kopp kaffe och iaktta eländet från kökssoffan med ett avsnitt ur "Hassel" på Youtube.
Men frugan sa att det skulle bli bättre framåt dagen, det är "framåt dagen" nu men ännu har ingen förändring till det bättre infallit.
Sååå....jaja....det är som det är...har två veckors ledighet kvar nu...jag är nöjd och tillfreds med situationen ;)

Frugan börjar bli jäkligt trött på att inte kunna sitta ordentligt, eller ligga på soffan heller för den delen, men nu är det bara tre dagar kvar tills alla stygn ska bort...sen får man väl se hur det blir med allt...skönt att det snart är över åtminstone den delen av allt detta.

Politik?
Är ni intresserade av sådant?
(Skrev en lång grej här om IT skandalen, men...äh...jag skiter i det)

En gång i tiden var jag intresserad av politik men de sista åren har jag tappat mer och mer....bara ett skådespel alltihopa för det kuvade folket som tror att de har något att säga till om....men men men...jaja...skit samma ;)

Nä för sjutton...politik ska man akta sig för...politik, religion och pengar....roten till allt ont i världen...burr :(

Nu ska jag fortsätta kolla på Hassel.



Ha en trevlig fortsättning på helgen :)

8 kommentarer:

znogge sa...

Det blir säkert bra med frugan men det är så klart en stor omställning och ett skarpt läge när man får en allvarlig sjukdom och det påverkar hela familjen. Men ni får försöka ta en dag i taget och beta av varje moment. Vara rädda om varandra och så... Vården har gått framåt oerhört mycket vilket kan vara tryggt att veta även om det är en tuff period.

Ha det gott!

Kenneth sa...

Jag hoppas allt blir bra med frugan
Trevligt väder ni har :)
Politik är jag inte engagerad i däremot är jag aktiv kristen, gäller o välja rätt religion:)

Ha en skön lördag kv'äll

BP sa...

Ledsen att ni har fått skitvädret istället för 08 som SMHI hade utlovat. Du behöver dock inte skicka det vidare upp hit;-)

Hoppas frugan snart kan ligga i bekväma positioner igen när stygnen har dragits. Å jag hoppas innerligt att hon klarar den pärsen, vilket jag är övertygat om att hon gör.

Politik (och religion) har jag aldrig varit intresserat av. Pengar däremot har jag aldrig tackat nej till;-) Å svensk politik är så himla blåögd att jag vill gråta...

Ha en fin söndag nu och ytterligare två fina semesterveckor!

Ditte sa...

Ja, politik, religion och pengar ställer till det....I alla fall kan det göra det ordentligt. Jag är fortfarande intresserad av politik, men visst är det mesta ett spel för gallerierna.
Men allt sådan känns ganska oviktigt när livet finns här och nu. Har tänkt mycket på dig och din kära fru och vet att ni har en kamp som ni för tilllsammans.
Skönt att snart få bli av med stygnen och det bidrar förhoppningsvis till att dte praktiska livet blir lite mindre smärtsamt.

Och vädret! Ja, inte kan en påverka det. Men en får ändå förhålla sig till det.
Många tankar till dh och din hustru.

Semester & Mat sa...

Ja vädret denna sommar är ju som rena skämtat. Var nog igår först man kunde sitta ute lite längre tid, lämna kvar boken på bordet till nästa tillfälle man skulle sätta sig och inte vika undan dynorna under tak ifall regnet skulle komma.
Ja ni söderöver verkar ha haft er ett väldigt regnväder.

Ha det bra!

Eva Trillian sa...

Sitta i kökssoffan och dricka något gott samtidigt som man får titta på något bra - det är verkligen fina grejer det! Mer sånt.
Politik ska jag intressera mig för när det handlar mer om sakfrågorna än personernas prestige ... så ... det blir väl aldrig då?
Allt gott till dig och "Frugan"! :)

BP sa...

Svar: Tack för dina kommentarer. Kul att du också fastnat för AVG. Programmet är outstanding tycker jag. Å det är inte AVG's fel att jag är en teknisk idiot. Valde betalversionen för den innehåller lite extra grejer och så är den faktiskt billig med tanke på vad man får.

Autismmamma sa...

Jag är en mamma, fru på 47 år och bor i Småland i en villa på en gård.
Jag är positiv och glad och har haft sjukbidrag sen börja på 90 - talet. Mina intressen är djur, natur och mina egna älskade hundar. Det vore trevligt att lära känna nya väninnor i en ålder av 46-60 år. Jag en ny bekantskapskrets att lära känna och umgås med. Min E-mail: happy0@home.se Blogg: http://autismmamma.bloggplatsen.se Vore ju skoj om du ville kika in till min blogg och sätta en tass där ler.